فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ مطرح کرد؛

مشارکت ۷۰۰ هیئت و هزار مسجد در زمینه تولید ماسک، شیلد و گان

سردار یزدی گفت: با شیوع بیماری کرونا ۷۰۰ هیئت و هزار مسجد در زمینه تولید ماسک، شیلد و گان مشارکت داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ عصر امروز در مراسم جلسه شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر و با شیوع بیماری کرونا ۷۰۰ هیئت و هزار مسجد در زمینه تولید ماسک، شیلد و گان مشارکت داشتند و نیرو‌های داوطلب بسیجی معابر، ایستگاه‌های اتوبوس و حتی فروشگاه‌ها را ضدعفونی کردند.

او ادامه داد: ما ۴۰۰ هزار سبد معیشتی در دو نوبت و حدود ۱۷۰ هزار سبد در نوبت سوم و مواد ضدعفونی بین نیازمندان توزیع کردیم و نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم داریم.

او افزود: دشمنان در فضای مجازی سعی در ایجاد ناامیدی بین مردم دارند و برای دفع این گونه موارد اقدامات خوبی انجام دادیم.

لزوم شناسایی عواقب ناشی از بیماری کرونا

در ادامه مراسم محسنی بندپی استاندار تهران گفت: ما باید عواقب ناشی از بیماری کرونا را شناسایی کنیم تا دشمنان نتوانند در حوزه‌های مختلف به ما ضربه بزنند.

او افزود: در حال حاضر میزان استفاده‌کنندگان از مترو افزایش پیدا کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی در این ناوگان تحت تاثیر قرار گرفته است.

محسنی بندپی گفت: به تمام ادارات ابلاغ شده است که خانم‌های شاغل که دارای فرزند زیر سه سال هستند بتوانند از مزیت دورکاری استفاده کنند.

استاندار تهران افزود: اگر مردم در زمان استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی نکات بهداشتی را رعایت نکنند پروتکل‌های سختگیرانه‌تری اعمال می‌شود؛ مردم باید همکاری‌های خود را مثل گذشته ادامه دهند و عادی‌انگاری شرایط توصیه نمی‌شود.

او تصریح کرد: در زمینه طرح ترافیک اگر شرایط در تهران تغییر کند تصمیمات جدیدتری در ستاد ملی کرونا گرفته و اجرا می‌شود.

کاهش بودجه دانشگاه‌ها

در ادامه مراسم جلیل کوهپابه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آمادگی برای موج‌های جدید احتمالی بیماری حاد تنفسی نیازمند تخصیص منابع و آمادگی پرسنل نظام سلامت است؛ در حال حاضر ۶۰ درصد از بودجه دانشگاه‌ها از درآمدشان است و میزان درآمد کاهش پیدا کرده است. وزارت بهداشت سعی کرده است منابع را به دانشگاه‌ها تخصیص دهد، اما این بودجه‌ها کافی نیست و دانشگاه‌ها با مشکلات بودجه‌ای روبرو هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: در حال حاضر هنوز مردم به دلیل ترس از بیماری کرونا به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

او افزود: کمبود منابع باعث برهم زدن آرامش پرسنل کادر درمان می‌شود و ما برای مقابله با بیماری کرونا باید به حوزه بهداشت و پیشگیری توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۳:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
قرار بود آبدارخانه های ادارات تعطیل و پذیرایی در جلسات هم تعطیل شود. جان کارمندان برای شما ارزشی داشت این دستور احرا میشد. چون آبدارخانه های ادارات واقعا خطرناک هستند و‌یکی از کارمندان ناقل باشد از طریق آبدارخانه قطعا به تمام مجوعه سرایت میکند.پذیرایی. چایی هیچی نخواستیم به خدا
آخرین اخبار