دو هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت چغندر

کشت بهاره چغندر قند در خراسان شمالی همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۱۶ هکتار زیر کشت چغندر قند رفته است، گفت : سطح ابلاغی برای استان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که تاکنون دو هزار و ۱۶ هکتار زیر کشت قرار گرفته است.

محمد نقی کاظمیان با بیان اینکه سطح سبز چغندر قند هزار و ۷۹۶ هکتار است، افزود: از کل سطح زیر کشت این محصول تا کنون هزار و ۹۸۸ هکتار با کارخانه قند شیروان و جوین قرار داد بسته شده است.

او  همچنین افزایش قیمت را دلیل استقبال کشاورزان برای افزایش سطح کشت اعلام کرد و گفت: قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم چغندر قند با عیار ۱۶، ۶۵۲ تومان با هزینه حمل تعیین شده که نسبت به پارسال هر کیلوگرم ۱۵۰ تومان افزایش یافته است.

به گفته کاظمیان عیار چغندر قند در استان ۱۷ و ۸ دهم است که به ازای افزایش عیار، ۴۸ تومان در هرکیلو به قیمت خرید اضافه می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد کشت چغندر قند در استان انجام شده است، افزود : عملکرد تولید این محصول در هر هکتار ۵۰ تن است و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن چغندر قند از کشتزار‌های منطقه برداشت شود.

او افزود : امسال برای افزایش عملکرد مزارع چغندر قند، کود‌های مناسب و بذر‌های مرغوب با ارز دولتی وارد و در اختیار چغندرکاران قرار گرفت.

پارسال ۸۵ هزار تن چغندر قند از اراضی خراسان شمالی برداشت شد.

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی می‌شود روند کشت این محصول تا پایان خرداد ماه ادامه یابد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.