سطح‌بندی کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از تصمیم هیات رئیسه اتاق ایران برای سطح‌بندی کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان خبر داد و گفت : این تصمیم به زودی ابلاغ و ظرف حدود یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : در قالب تصمیم، برای کسانیکه بار اول است کارت بازرگانی صادرات دریافت می‌کنند سقف صادرات ۵۰۰ هزار دلاردر سال، برای سال دوم سقف یک میلیون دلار، سال سوم دو میلیون دلار و سال سوم به بعد بدون سقف در نظر گرفته شده است.

او گفت : شرکت‌های تولیدی و کارخانجات که از بخش‌های مختلف مجوز فعالیت دارند مشمول این طرح نیستند و می‌توانند صادرات خود را به هر میزان و بدون سطح انجام دهند.

کاشفی با اشاره به اینکه سطح‌بندی برای واردات کالا‌ها در دو سال گذشته اجرا شده بود، افزود : اکنون بنا داریم این کار را برای صادرات کالا‌ها و با هدف جلوگیری از ایجاد رانت و فساد انجام دهیم.

او افزود : در گذشته که سطح‌بندی وجود نداشت ممکن بود برخی افراد واردات و صادرات سنگینی طی یکسال انجام دهند و بعد دیگر در دسترس نباشند که با این روند امکان دریافت حقوق دولتی و ... از آن‌ها میسر نمی‌شد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه سطح بندی صادرات امکان نظارت بیشتر بر بازگشت ارز به کشور را نیز فراهم می‌کند، ادامه داد : در شرایط کنونی که کشور نیازمند بازگشت ارز حاصل از صادرات باید دقت عمل بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

کاشفی گفت : با اجرای سطح‌بندی کارت‌های بازرگانی برای صادرات، زمانی که از شیوه فعالیت یک صادرکننده و نظم وی در بازگرداندن ارز برای چند سال اطمینان حاصل شد سقف صادراتی برداشته می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.