تاکید پکن بر مذاکرات دو کره برای حل اختلافات

وزارت امور خارجه چین خواستار حل اختلافات و بهبود روابط از طریق گفت‌وگوی سازنده دو کره شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه گفت پیونگ یانگ و سئول باید با توجه به تحولات اخیر در شبه جزیره کره و تصمیمات کره شمالی برای قطع کلیه خطوط ارتباطی با همسایه جنوبی خود، در بهبود روابط از طریق گفت‌وگوی سازنده تلاش کنند.

او در یک جلسه توجیهی گفت: کره شمالی و کره جنوبی یک کشور هستند. روابط شمال و جنوب عامل مهمی است که بر اوضاع در شبه جزیره کره تأثیر می‌گذارد. به عنوان یک همسایه نزدیک، چین همواره از هر دو کشور حمایت کرده و امیدوار است که طرفین از طریق مذاکرات و گفت‌وگو‌ها روابط را بهبود بخشند و همکاری را ارتقا دهند. 

پیونگ یانگ امروز اعلام کرد کره شمالی تمام خطوط ارتباطی با کره جنوبی را قطع کرده است و  هیچ چیز دیگری برای بحث در میز مذاکره و پاسخ ندادن به تلاش‌های سئول برای تماس با همسایه خود از طریق کانال‌های مختلف وجود ندارد.

آژانس خبری کره شمالی گزارش داد پیونگ یانگ در تاریخ سه شنبه ۹ ژوئن [۲۰ خرداد] از ساعت ۱۲ ظهر تمامی پیوند‌های ارتباطی خود را با سئول متوقف کرده است.

در چند روز گذشته کره جنوبی به شدت از سوی کره شمالی مورد انتقاد قرار گرفته است. پیونگ ‌یانگ تهدید کرده بود که اگر سئول با اقدامات برخی افراد مانند پخش بروشور علیه کره شمالی مقابله نکند، دفتر نمایندگی مشترک دو کره و دیگر پروژه‌ها را تعطیل خواهد کرد. برخی افراد در کره جنوبی با استفاده از بادکنک بروشور‌هایی را به آن سوی مرز می‌فرستند که در آن رهبر کره شمالی را به نقض حقوق بشر متهم و سیاست هسته‌ای او را محکوم می‌کنند.

دیروز وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ میلادی، به تماس تلفنی روزانه مقامات همسایه جنوبی خود پاسخی نداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار