رییس پارک علم و فناوری استان قزوین :

اراضی پارک علم و فناوری به شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌شود

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: امسال مرحله نخست طرح واگذاری اراضی پارک علم و فناوری به ۱۰ شرکت دانش بنیان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مصطفی مافی رییس پارک علم و فناوری استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: امسال در مرحله نخست، اراضی پارک علم و فناوری به ۱۰ شرکت دانش بنیان واگذار و پیش بینی می‌شود فراخوان آن اواخر تابستان منتشر شود.

مافی افزود: برای اجرای این طرح به ۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز و قرار است که هر شرکت و بخش خصوصی ۱۲ میلیارد تومان آورده داشته باشد.

او اضافه کرد: اجرای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان گردش مالی و برای ۳۰۰ نفر اشتغال زایی دارد.

رییس پارک علم و فناوری استان در ادامه گفت : نخستین مرکز نوآوری تخصصی در پارک علم و فناوری قزوین به بهره برداری رسید که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح خواهد شد .

مافی افزود: ایجاد فضا برای استقرار استارت آپ ها و حمایت از ایده های فناورانه آن برای تبدیل شدن به ثروت از اهداف راه اندازی این مرکز است .

رییس پارک علم و فناوری استان در ادامه به فعالیت طرح چشمه نور ایران در قزوین اشاره کرد و گفت: این طرح بزرگترین پروژه علمی کشور است که یک زیرساخت علمی و آزمایشگاهی را برای کشور فراهم می‌کند وبا توجه به اینکه نیاز به سرمایه گذاری بسیار بالا دارد مدیر آن یک قرار دادی را با ایتالیا منعقد کرده است تا بتوانند یک لاین در چشمه نور ایران در ایتالیا اختصاص دهند.

مافی افزود: تا وقتی که این طرح در ایران به بهره برداری برسد می‌توان از این لاین به نیاز‌های کشور پاسخ داد.

او اضافه کرد: سرمایه گذاری پیش بینی شده در این زمینه ۵/۷ میلیون دلار در مدت ۷ سال است.

رییس پارک علم و فناوری استان گفت: چشمه نور ایران زیر ساختی است که می‌تواند به کشف ناشناخته‌ها کمک کند به طور مثال همه کشور‌ها چشمه نور خود را به کشف ویروس کرونا اختصاص داده اند، اما ایران به علت نداشتن زیر ساخت‌های لازم از این امکان محروم است.

مافی در ادامه با بیان اینکه قزوین جرء سه استانی ست که صندوق پژوهش و نوآوری ندارد گفت: ایجاد این صندوق در استان در حال پیگیری است.

به گفته او، در حال حاضر ۱۱۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در ۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع فضای پارک علم و فناوری فعالند و ۱۸۰ محصول فناورانه تولید می‌کنند.

خانپور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم در این جلسه گفت: برای کسانی که از طرف پارک علم و فناوری وارد شهرک‌های صنعتی شوند مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که دادن تخفیف ۱۰ درصدی در واگذاری زمین از جمله آنهاست.

خانپور افزود: دادن یک فضای واحد برای فعالیت همه شرکت‌های دانش بیان در یک جا به علت مشکلات زیست محیطی مقدور نیست، اما می‌توان زمینی را در شهرک‌های صنعتی مختلف به هر شرکت اختصاص داد.

در ادامه جلسه مدیران شرکت‌های دانش بیان شیمی فلز الوند و صنعت جم، درباره نحوه فعالیت و تولیدات خود توضیح دادند و اختصاص مکان از محل فضا‌های بلا استفاده، پرداخت تسهیلات و معرفی محصولات آنان به بازار و ایجاد شرایط برای صادارات از جمله خواسته‌های آنان بود.

جمالی پور استاندار قزوین هم در این جلسه گفت:در صورت داشتن شرایط شرکت‌ها محدودیتی برای دادن تسهیلات و واگذاری زمین و مکان به آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار