گل محمدی: شفافیت منجر به تعیین تکلیف هیئت فوتبال تهران می‌شود/ زیر ساخت‌های برگزاری مسابقات فراهم نشده است

رئیس اداره ورزش و جوانان استان تهران گفت: شفافیت و کارآمدی فدراسیون فوتبال در تعیین تکلیف هیئت فوتبال تهران موثر است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا گل‌محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان استان تهران درباره آخرین وضعیت انتخابات هیئت فوتبال استان تهران اظهار کرد: اگر امیدی به آینده نداشته باشیم فلسفه وجودی‌مان از بین می‌رود. امید دارم این کار در آینده انجام شود.

او ادامه داد: به هر حال تلاش می‌کنیم وضعیت انتخابات هیئت فوتبال تهران روشن شود. مسائل فوتبال کشورمان در جلسه امروز مطرح شد و شفافیت بخشی از دغدغه خانواده فوتبال است، شفافیت و کارآمدی اگر در فدراسیون فوتبال موج بزند یکی از مواردش می‌تواند تعیین تکلیف هیئت فوتبال تهران و امثال آن باشد. امیدوارم به زودی اخبار خوبی را در مورد فوتبال تهران بشنویم.  

آقایان بعد از  ۴ سال اصرار به ماندن در هیئت فوتبال تهران دارند 

او درباره اینکه بزرگترین مشکل در مورد این مسئله چه بوده است، گفت: اگر شفافیت وجود داشت و آدم‌ها پاسخگو بودند مشخص می‌شد چرا یک هیئت زمانی ۴ سال آن تمام می‌شود اصرار بر ماندن دارند. در حالی که قوانین می‌گوید شما برای چهار سال انتخاب شده‌اید. آقایان خودشان را به اساسنامه‌ای منتسب کرده‌اند که بعد از آن مشخص شد که فیفا و کشور، آن را قبول ندارند. به هر حال اگر قبول داشتند که انتخابات هیئت فوتبال استان تهران برگزار می‌شد. آن‌هایی که این اصرار را می‌کردند که ما مصوبه هیئت رئیسه را داریم که اول آن غیرقانونی است، چون مصوبه باید مصوبه مجمع باشد. اکنون شاهد هستیم که مصوبه قانونی نبوده است و من از روز اول، چون اعتقاد داشتم پای آن ایستادم.

انتخابات هیئت فوتبال تهران نباید مهندسی شده باشد

رئیس اداره ورزش و جوانان استان تهران افزود: در حال حاضر همه مسائل مشخص شده است و خدا را شکر همه جامعه متوجه شدند که حرف ما درست بود. به هر حال امیدوارم این حرف درست عملیاتی شود و سرپرست برای هیئت فوتبال تعیین شود و بعد انتخابات آن برگزار شود. انتخابات آن هم باید به طور کامل فوتبالی باشد و نباید آقایان مهندسی کنند و فردی را که به خودشان وصل است بگذارند. من به عنوان یک فرد فوتبالی کوچک قول می‌دهم تا هستم اجازه نمی‌دهم این اتفاق رخ بدهد. من از مسئولان فدراسیون فوتبال به خصوص نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال خواهش می‌کنم خواست جدی فوتبال تهران را پاسخ جدی بدهد.

هیچ چیزی در هیئت فوتبال تهران قانونی سرجای خود نیست 

گل‌محمدی درباره انتخاب سرپرست هیئت فوتبال استان تهران بیان کرد: اگر اساسنامه فدراسیون فوتبال را قبول کنیم خودش این را مشخص کرده، اما من به شما می‌گویم در هیئت فوتبال تهران هیچ چیزی به صورت قانونی سر جای خودش قرار نگرفته است و اکنون  نایب رئیس ندارد. عابدینی را به دلیل اینکه بازنشسته بود رد کردند به همین علت هیئت فوتبال استان تهران نایب رئیس ندارد پس چگونه می‌خواهند این کار را انجام بدهند.


بیشتر بخوانید: پیوستن جامعه فوتبال تهران به پویش کرونا تو پلاس


اصرار آقایان در انجام یک کار غیرقانونی شبهه برانگیز است 

اوتصریح کرد: این موارد را به هرجای آن دست می‌زنیم جای آبادی در شاخصه‌ها و ارزیابی‌ها وجود ندارد. اصرار عزیزان در انجام یک کار غیرقانونی شبهه برانگیز است. انشالله روزی را شاهد خواهیم بود که شفاف‌سازی‌های که اصحاب رسانه به آن کمک می‌کنند و هر کسی که دلش برای این فوتبال می‌تپد در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود. همچنین شفافیت، وضوح اقدامات و کار‌هایی که بتواند ارزیابی مردمی داشته باشد مشاهده خواهیم کرد.  

برای نجات کشور باید شفاف باشیم 

رئیس اداره ورزش و جوانان استان تهران درباره  موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: اساسنامه با یکسری تغییرات از جمله حذف وزیر ورزش که از سوی  رأی‌گیری در مجمع صورت گرفت و رفت و برگشت‌هایی هم با فیفا انجام شد، همراه بود. فکر می‌کنم برای نجات فوتبال کشور باید شفاف باشیم و مردم را محرم بدانیم و اینکه اکنون اعضای مجمع از روند آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند روند خوبی نیست. البته در آینده‌ای نزدیک به دلیل خواست فیفا، اصرار و تعجیل مسئولان برای اینکه تکلیف فوتبال کشور روشن شود و به عنوان یک خواست عمومی که مردم پای آن هستند این اساسنامه تدوین خواهد شد و شاهد پایداری وضعیت فوتبال کشور خواهیم بود. 

گل‌محمدی درباره  تغییر و تحولاتی که اخیرا در مجموعه‌های ورزشی تهران رخ داده است، گفت: این موضوع، چون مربوط به من نیست از تغییر مدیریت‌ها اطلاع ندارم و به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برمی گردد. در راستای شفاف‌سازی خواهش می‌کنم از مدیر مسئول آن بپرسید. روز گذشته شاهد مصاحبه‌ای بودم که متوجه شدم مدیر یک مجموعه عوض شده و  یکی از مسائل هم به نظر من هم همین است که بخواهیم هر کسی مسئول و پاسخگوی عملکرد خودش باشد.

گل محمدی: شفافیت منجر به تعیین تکلیف هیئت فوتبال تهران می‌شود/ زیر ساخت های برگزاری مسابقات فوتبال فراهم نشده است

برگزاری مسابقات فوتبال شبیه خودکشی است 

او درباره اینکه برخی استان‌های ایران به دلیل شیوع کرونا وضعیت قرمز یا نزدیک به قرمز دارند و برای میزبانی از مسابقات لیگ برتر دچار مشکل هستند و شرایط استان تهران برای میزبانی از مسابقات فوتبال چگونه است، گفت: تهران به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد است. اکنون  ورزشگاه‌های تهران با رعایت پروتکل‌ها امکان برگزاری مسابقات را دارند،  اما این فقط در زمین مسابقات نیست. به هر حال باید تمام موارد اعم از ترانسپورت، هتل، حضور ورزشکاران و تماشاگران و ... را در نظر بگیریم. اکنون برگزاری مسابقات باز هم به تعویق افتاد، اما از نظر من اولویت جان ورزشکار است و همچنین تا زمانی که زیرساخت‌های کار فراهم نشود برگزاری مسابقات شاید شبیه خودکشی باشد.

برای برگزاری مسابقات فوتبال باید با تعمق اقدام کنیم 

رئیس اداره ورزش و جوانان استان تهران درباره اینکه آیا ما این زیرساخت‌ها را داریم، تصریح کرد: منظورم زیرساخت‌های مقابله با کرونا بود و برای برگزاری مسابقات استادیوم و زمین و ... را داریم.

گل‌محمدی درباره اینکه مجید جلالی سرمربی گل‌گهر پیشنهاد داده بود که تهران از این مسابقات میزبانی کند، بیان کرد: این پیشنهاد بوده و ما امکان این را که تعدادی زمین در اختیار این کار قرار بدهیم را داریم، اما فقط زمین نیست. زمین، ترانسپورت، هتلینگ، نقل و انتقال جمعیت و حضور تماشاگران باید مدنظر قرار بگیرد و دقیق بررسی شود. به هر حال ما باید با  تعمق و تأمل جدی درباره  برگزاری مسابقات لیگ اقدام کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار