افتتاح شعبه طلایه داران صلح و سازش اصناف قزوین

سومین شعبه طلایه داران صلح و سازش در اتاق اصناف استان قزوین آغاز به کار کرد.

 حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در مراسم افتتاح شعبه طلایه داران صلح و سازش واحد اصناف  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: تا کنون شعبه طلایه داران صلح و سازش در شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است و امروز سومین شعبه آن در اتاق اصناف آغاز به کار کرد.

افتتاح شعبه طلایه داران صلح و سازش اصناف قزوین

حجت الاسلام قدرتی افزود: در این شعبه هر کسی که دادخواست حقوقی علیه عضوی از خانواده اصناف دارد این طرح دعوا از طریق دادگاه یا شورای حل اختلاف به این شعبه ارجاع داده می‌شود.

او اضافه کرد: هزینه کم، صرفه جویی در وقت و حفظ شان طرف دعوا و ایجاد امنیت خاطر برای آن‌ها به منظور نداشتن شکل قضایی از جمله مزایای راه اندازی این شعبه‌ها است.

حجت الاسلام قدرتی درباره طرح طلایه داران هم گفت: این طرح با پیشنهاد دادگستری قزوین مورد موافقت رییس قوه قضاییه قرار گرفت و هم اکنون این استان پایلوت اجرای آن است.

او اضافه کرد: در طرح طلایه داران از ظرفیت مردم، نهاد‌های دولتی و غیر دولتی با همه امکانات آن‌ها برای صلح و سازش استفاده می‌شود.

رییس کل دادگستری استان گفت: فعلا این طرح ویژه پرونده‌های حقوقی است و هر هفته یک شعبه در نهاد‌های مختلف افتتاح می‌شود.

حجت الاسلام علی زمانی رییس شورا‌های حل اختلاف استان قزوین هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: پارسال ۶۰ هزار پرونده به این مجموعه ارجاع داده شد که ۳۲ درصد از آن‌ها با صلح و سازش و مابقی از طریق اجرای حکم حل و فصل شد.

افتتاح شعبه طلایه داران صلح و سازش اصناف قزوین

حجت الاسلام زمانی افزود: شورای حل اختلاف در شهرستان قزوین ۲۸ شعبه دارد که پرونده‌های حقوقی و کیفری را حل و فصل می‌کنند.

کولجی نایب رییس شعبه طلایه داران صلح و سازش اصناف قزوین هم در این نشست با بیان اینکه در این زمینه می‌توان از توانمندی‌های بخش خصوصی بهره برد، گفت: لازم است تا برای کسانی که در این زمینه مشارکت دارند آموزش‌های لازم داده شود.

افتتاح شعبه طلایه داران صلح و سازش اصناف قزوین

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار