استاندار سیستان و بلوچستان:

محیط زیست یکی از شاخصه‌های توسعه است

موهبتی گفت: محیط زیست در عصر حاضر یکی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود و تلاش برای ارتقا وضعیت آن موجب بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه برای نسل‌های آینده محسوب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، در پیام احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته محیط زیست آمده است: محیط زیست نیز مانند دیگر مخلوقات خداوندی در نظام هستی، حدودی دارد که باید با بهره‌برداری صحیح در حفظ آن کوشید تا نسل‌های آینده نیز از این موهبت الهی و ثروت طبیعی برخوردار شوند.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن هفته محیط‌زیست و ادای احترام به جایگاه رفیع شهدای محیط‌بان، از همه‌ی مردم طبیعت دوست و دلسوز محیط زیست سیستان و بلوچستان اعم از دوستداران، اساتید، سازمان‌های مردم نهاد فعال در این عرصه و محیط‌بانان عزیز که در این مسیر برای حفظ و شناساندن ظرفیت‌ها و زیبایی‌های بی بدیل زیست محیطی همت می‌گمارند؛ تقدیر و تشکر کرده و امیدوارم در سالجاری که جلوه‌های زیبا و دیدنی استان پهناور سیستان و بلوچستان، به لطف خدا مزین به بارش رحمت الهی و موجب آبگیری رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سد‌ها شده همراهی همگان را در راستای حفظ و حمایت از آثار طبیعی ملی، حفاظت از نعمات خداوندی، عدم تخریب پوشش گیاهی، عدم شکار حیات وحش و گونه‌های نادر محیط زیست بیشتر از گذشته نظاره‌گر باشیم و بر اساس شعار سازمان حفاظت محیط‌زیست، هر شهروند خود را یک محیط‌بان افتخاری بداند.

هر ساله روز جهانی محیط زیست مصادف با پنجم ژوئن و با اعلام موضوع و شعار سالانه از سوی کشور‌های عضو سازمان ملل متحد گرامی داشته شده و برنامه‌هایی را در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی برگزار می‌کند.

امسال روز جهانی محیط‌زیست با عنوان "تنوع زیستی؛ فراخوان اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و تخریب طبیعت" نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار