اختصاص ۳۰ میلیارد ریال به طرح‌های حوزه آبخیزداری چرداول در سالجاری

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت : برای اجرای طرح‌های حوزه آبخیزداری در سال جاری مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به شهرستان چرداول اختصاص یافته است.

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال به طرح‌های حوزه آبخیزداری چرداول در سالجاری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ رضا احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان چرداول گفت : این میزان اعتبار از محل اعتبارات اداره کل منابع طبیعی می‌باشد که در سال گذشته هم بالغ بر ۳۰ میلیارد دیگر در این حوزه در شهرستان هزینه شده که مجموعه اعتبار تخصیص و هزینه کرد شده ملی در حوزه آبخیزداری در چرداول بیش از ۶۰ میلیارد ریال می‌باشد که بیانگر اهتمام و توجه ویژه دولت به منابع ملی در این شهرستان است.

او  افزود: با توجه به گستردگی منابع طبیعی و جنگل‌های استان ایلام مشارکت مردم و همیاران طبیعت در اطفا حریق و بحران‌های طبیعی یک ضرورت است و دست تمنا و نیاز را به سوی مردم و طبیعت دوستان دراز می‌کنیم.

احمدی تاکید کرد: حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی فقط توسط دولت امکان پذیر نیست و بهترین نقش را در صیانت و نگهداری از این منابع خدادادی به فرموده مقام معظم رهبری مردم برعهده دارند و از همین جا از مشارکت و حضور مردم شهرستان چرداول، انجمن‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت و بویژه فرماندار پرتلاش این شهرستان که در خاموش کردن آتش سوزی‌های سال گذشته و امسال مشارکتی بی نظیر و فعال داشته اند قدردانی می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با ذکر این نکته که در هیچ زمان و دولتی اندازه دولت تدبیر و امید به منابع طبیعی و جنگل‌ها توجه نشده است ادامه داد: پاسگاه حفاظتی در بخش شباب از محل اعتبارات ملی توسط منابع طبیعی ایجاد خواهد شد و همچنین ۵ عدد دمنده دیگر را به شهرستان چرداول با محوریت استفاده انجمن‌های دوستدار طبیعت اختصاص خواهیم داد.

او  یادآور شد: بیشترین دمنده در حوزه زاگرس در استان ایلام به تعداد ۱۸۰ دستگاه وجود دارد و همچنین ۱۲ عدد رات فایر در ایلام و بعلاوه ۲۰ عدد رات فایر ابداعی داخل استانی نیز به این مجموعه اضافه گردیده که در بحران‌های آتش سوزی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سال جاری نیز بیش از ۵ هزار عدد بیل در سطح شهرستان‌های تابع استان توزیع گردیده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.