هفته سی ام بوندسلیگا؛

امید بالانشین‌ها به لورکوزن برای شکست بایرن مونیخ

هفته سی ام فوتبال باشگاه‌های آلمان امروز (شنبه) با برگزاری ۵ مسابقه پیگیری خواهد شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بوندسلیگای آلمان به روز‌های حساس خود نزدیک شده است. این رقابت‌ها که حتی بدون تماشاگر هم در بالاترین سطح ممکن پیگیری می‌شود، از دیشب (جمعه) با برگزاری یک دیدار وارد هفته سی ام شد. این مسابقات امروز و فردا هم ادامه خواهد یافت و تیم‌های مدعی، حریفان سختی را پیش روی خود خواهند داشت.

گلادباخ به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان/ لورکوزن می‌تواند هیجان را به آلمان برگرداند؟

بایرلورکوزن - بایرن مونیخ (شنبه ساعت ۱۸:۰۰)

بی شک در مهم‌ترین بازی این هفته بوندسلیگا ۲ تیم بایرلورکوزن و بایرن مونیخ در ورزشگاه بای آرنا (لورکوزن) به مصاف هم خواهند رفت.

بایرن مونیخ صدرنشین بی بدیل فوتبال آلمان با ۶۷ امتیاز قاطعانه به رتبه اول جدول رقابت‌ها تکیه داده است. آن‌ها ۸ بازی قبلی خود در بوندسلیگا را پیروز شده اند. این تیم عنوان بهترین خط حمله و دفاع لیگ را هم در اختیار دارد.

شاگردان هانس دیتر فلیک که کاندیدای اول کسب سه گانه بزرگ این فصل اروپا هم هستند، پس از مدت‌ها مصدومیت، لوکاس هرناندز مدافع فرانسوی خود را در اختیار خواهند داشت.

گلادباخ به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان/ لورکوزن می‌تواند هیجان را به آلمان برگرداند؟

در طرف مقابل بایرلورکوزن رقیب ضعیفی برای بایرن مونیخ به حساب نمی‌آید. آن‌ها به جز شکست سنگین ۴ بر یک برابر وولفسبورگ، ۴ بازی آخر خود در بوندسلیگا را برده اند. این تیم با ۵۶ امتیاز و تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به مونشن گلادباخ در رده پنجم قرار دارد.

نکته جالب درباره این مسابقه این است که بایرلورکوزن در ۲ بازی آخر برابر حریف قدرتمند خود پیروز شده است. بازی رفت ۲ تیم با برتری ۲ بر یک لورکوزن به پایان رسید. لئون بیلی گل‌های لورکوزن را به ثمر رساند و توماس مولر تک گل بایرن مونیخ را وارد دروازه رقیب کرد.

لایپزیگ - پادربورن (شنبه ساعت ۱۸:۰۰)

به نظر نمی‌رسد تیم لایپزیگ بازی سختی را برابر پادربورن انتهای جدولی در پیش داشته باشد. شاگردان ناگلزمن سرمربی لایپزیگ همچنان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بوندسلیگا می‌باشند. آن‌ها با کسب ۵۸ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارند و تنها ۹ امتیاز با بایرن مونیخ صدرنشین فاصله دارند.

لایپزیگ سومین خط حمله و دومین خط دفاع قدرتمند لیگ را در اختیار دارد و احتمال اینکه پادربورن را با نتیجه پرگل شکست دهند چندان دور از ذهن نیست.

در سوی دیگر پادربورن با اینکه در رتبه آخر بوندسلیگا قرار دارد، اما به سختی مقابل حریفان شکست می‌خورد. آن‌ها همچنین موفق به متوقف کردن دورتموند در سیگنال ایدونا پارک شده اند. این تیم، اما در ۱۰ بازی آخر خود هرگز رنگ برد را ندیده است.

مسابقه لایپزیگ و پادربورن در ورزشگاه ردبول آرنا (لایپزیگ) به انجام خواهد رسید.

لازم به ذکر است بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع لایپزیگ به پایان رسید.

آینتراخت فرانکفورت - ماینتس (شنبه ساعت ۱۸:۰۰)

در مسابقه بین تیم‌های میانه جدولی، آینتراخت در ورزشگاه کومرتسبانک آرنا میزبان ماینتس خواهد بود.

تیم آینتراخت فرانکفورت پس از چند مسابقه ناکامی و شکست‌های سنگین، ۲ بازی اخیر خود در بوندسلیگا را برابر وردربرمن و وولفسبورگ پیروز شده و تا حدودی از زیر فشار خارج شده است. آن‌ها با ۳۵ امتیاز در رده یازدهم جدول فوتبال باشگاه‌های آلمان قرار دارند.

گلادباخ به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان/ لورکوزن می‌تواند هیجان را به آلمان برگرداند؟

در سوی مقابل، ماینتس با ۲۸ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد. این تیم با ۶۲ گل خورده به همراه وردربرمن ضعیف‌ترین خط دفاعی در بوندسلیگا را داشته است. آن‌ها همچنین در ۵ مسابقه آخر خود در آلمان هرگز پیروز نشده اند. ماینتس احتمالا این بازی هم برابر تیم اوج گرفته آینتراخت فرانکفورت جدال سختی را خواهد داشت.

گفتنی است بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ بر یک به سود ماینتس به پایان رسید. کریم اونیزیو و آدام سالای برای ماینتس و مارتین هینترگر هم برای آینتراخت در آن مسابقه گلزنی کردند.

فورتونا دوسلدورف - هوفنهایم (شنبه ساعت ۱۸:۰۰)

در دیگر مسابقه هفته سی ام فوتبال باشگاه‌های آلمان تیم فورتونا دوسلدورف در ورزشگاه اسپریت آرنا میزبان هوفنهایم خواهد بود.

فورتونا دوسلدورف با کسب ۲۷ در رتبه نه چندان جالب شانزدهم قرار دارد. این تیم که متخصص تساوی کردن با رقبا است، در بازی قبل شکست سنگین ۵ بر صفر مقابل بایرن مونیخ نصیبش شد.

در طرف دیگر، تیم هوفنهایم با ۴۲ امتیاز هفتم است. این تیم جزو باشگاه‌هایی محسوب می‌شود که نه به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا امید دارد و نه استرس سقوط این تیم را اذیت می‌کند. آن‌ها می‌توانند با کسب نتایجی مطمئن سهمیه لیگ اروپا را برای فصل آینده داشته باشند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. کراماریچ برای هوفنهایم و هنینگز برای فورتونا دوسلدورف در آن مسابقه گلزنی کردند.

دورتموند - هرتابرلین (شنبه ساعت ۲۱:۰۰)

تیم دوم بوندسلیگا یعنی بورسیا دورتموند در حالی در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میزبان هرتابرلین خواهد بود که حاشیه نقض قرنطینه توسط چند بازیکن این تیم از جمله جیدون سانچو و گوریرو برای این باشگاه پُر طرفدار آلمانی دردسر ساز شده است.

دورتموند ۷ بازی از ۸ دیدار اخیر خود در بوندسلیگا را برده است، اما آن یک مسابقه شکست بد موقع مقابل رقیب قهرمانی اش یعنی بایرن مونیخ بود. آن‌ها دومین خط حمله قدرتمند لیگ را دارند و در صورت روی فرم بودن سانچو و هالند به نظر نمی‌رسد در مقابل حریف پایتخت نشین خود، کار سختی داشته باشند.

گلادباخ به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان/ لورکوزن می‌تواند هیجان را به آلمان برگرداند؟

در طرف دیگر، هرتابرلین با ۳۸ امتیاز نهم است. این تیم در ۶ بازی اخیر خود در بوندسلیگا هرگز شکست نخورده است. این تیم در ۶ دیدار اخیر خود حداقل ۲ گل را هم به ثمر رسانده است.

در بازی رفت، دورتموند با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. سانچو و هازارد برای دورتموند گل زدند و در مقابل، ولادیمیر داریدا تک گل هرتابرلین را وارد دروازه زنبور‌ها کرد.

هفته سی ام بوندسلیگای آلمان یکشنبه با برگزاری ۳ دیدار به پایان خواهد رسید. وردربرمن-وولفسبورگ، یونیون برلین-شالکه و آگسبورگ-کلن بازی‌های این روز خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار