واعظی خبر داد؛

بازگشایی مرز‌های بازرگان و هابور از سوی ترکیه

رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و ترکیه از بازگشایی مرزهای بازرگان و هابور از سوی وزیر تجارت ترکیه خبر داد.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و ترکیه با اشاره به اعلام خبر بازگشایی مرز‌های بازرگان و هابور از سوی وزیر تجارت ترکیه، از افزایش مناسبات و مبادلات تجاری دو طرف خبر داد و گفت که علاوه بر تداوم تبادلات کالا از مسیر ریلی، تردد‌های جاده‌ای نیز سهم قابل توجهی در افزایش تبادلات تجاری دو کشور ایفا خواهد کرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه شیوع بیماری کرونا نتوانسته وقفه‌ای در گسترش مناسبات ایران و ترکیه ایجاد کند، افزود: امیدوارم در بستر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مناسبات تجاری دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

در ادامه رایزنی‌های مقامات ایرانی و ترکیه‌ای در خصوص تبادلات تجاری، امروز خانم پکجان، وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد که مرز‌های بازرگان و هابور به زودی بازگشایی خواهند شد و با توجه به بازگشایی این مرز‌ها تبادلات تجاری و کالایی دو کشور، به شکل قابل توجهی افزایش خواهند یافت.

خانم پکجان در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی ترکیه‌ای، با تقدیر و تشکر از همکاری دولت ایران در طراحی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی که منجر به بازگشایی مرز‌ها و افزایش تبادلات تجاری شده است، اظهار امیدواری کرد که با تداوم این روند، بازگشت سطح مناسبات و مبادلات تجاری دو کشور، به وضعیت پیش از شیوع بیماری کرونا، تسریع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیکاری ازپشت کامپیوتر
۱۱:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
به محض برقرای امنیت مرزها را باز کنید. سال 2016 با پاسپورت چند ربعی مرز رفتیم و از ان سال مرزها بسته شده و ما ضرر دیدیم. دشمن از ضرر خوشش می آید نه دوست. لطفا اقدام های لازم را در این زمینه معمول فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
برادران عزیز.آقایان سپاهیان.ارتشیان.نیروی انتظامی.بسیج شمارابخدا حواستان به مرزهای جنوبی وغربی کشور باشد بدانید دشمنان ما هرگز هرگز بیکار ننشته اند.شنیدها حاکی ازآن است ورود اسلحه جنگی بداخل کشور به شدت ادامه دارد.تمام مرزها دوربین دید درشب نصب نمایند فاصله یک کیلومتر مین ریزی شود.شب هنگام که آب الوندرود بالا میاد مواظب ورود قایقهای تندرو باشید داخل الوندرود یگان ایست وبازرسی ایجاد کنند اطراف ایست و بازرسی حتماً مین ریزی شود مبادا هرکدام به گردن دیگری بیندازید ماکه ازوضعیت مرزهااطلاعی نداریم.چون بندرماهشهر یک بندر سنگین درامر واردات.صادرات است ترافیک شدید درپست های ایست وبازرسی تفتیش خودروهاوکامیونها بدقت انجام گیرد پلمپ ها بازشود حتماً اسکن انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
دهاتی
۰۷:۱۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
ببخشید سخنگوی دولت کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
گزارش تهیه بفرمایید
۰۰:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
چرا ترکیه گاز آمریکا را جایگزین گاز ایران کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
لطفا برای نرزهای جنوبی مشترک ایران با عراق کاری کنید
آخرین اخبار