رئیس ستاد نیرو‌های مسلح آمریکا مسئول برخورد با معترضان شد

با افزایش اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور ژنرال «مارک میلی» را مسئول برخورد با معترضان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که اعتراضات سراسری علیه کشته شدن جرج فلوید در شهر‌های آمریکا وارد هفتمین روز خود شده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه در دیدار با فرمانداران ایالت‌های آمریکا اعلام کرد ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد نیرو‌های مسلح آمریکا، را مسئول برخورد با اعتراضات کرده است.

ترامپ در این دیدار خطاب به فرمانداران گفت: ژنرال میلی، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح، یک جنگجو، یک مبارز اینجاست، کسی که افتخار پیروزی‌های فراوان را یدک می‌کشد و شکستی متحمل نشده است و وی از مشاهده آنچه هم اکنون در برخی ایالت‌ها می‌گذرد ناراضی است. من مسئولیت برخورد با موج اعتراضات اخیر را به وی محول کرده‌ام.

هنوز مشخص نیست که دقیقا وظیفه مارک میلی به عنوان رئیس ستاد نیرو‌های مسلح آمریکا در رابطه بانا آرامی‌های داخلی در سراسر آمریکا چه می‌تواند باشد.

در هر حال سخنگوی پنتاگون در تشریح جزئیات این انتصاب اعلام کرد: رئیس ستاد نیرو‌های مسلح به مشاوره و رایزنی با وزیر دفاع ادامه خواهد داد.

سرهنگ کریس میچل، سخنگوی پنتاگون، افزود: تا صبح امروز، ۲۳ ایالت و منطقه کلمبیا، پرسنل خود را در حمایت از مقامات دولتی و ایالتی بسیج کرده‌اند. آن‌ها در مجموع بیش از ۱۷ هزار نیروی گارد ملی را در اختیار دارند.

کایلی مک اینانی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، نیز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: امکانات بیشتر فدرال در سراسر کشور به کار گرفته خواهد شد و یک مرکز فرماندهی مرکزی به منظور ارتباط با ایالت‌ها و دولت‌های محلی دایر خواهد شد که شامل ژنرال میلی، رئیس ستاد نیرو‌های مسلح، مارک اسپر، وزیر دفاع، و ویلیام بار، دادستان کل، خواهد بود، ولی در خصوص اعلام اقدامات بعدی در شرایط کنونی نمی‌توانم توضیح بیشتری ارائه بدهم.

شبکه ان‌بی‌سی گزارش داده است ترامپ موضوع استفاده از قانون شورش مصوب سال ۱۸۰۷ را در دست بررسی دارد. بر اساس این قانون وی می‌تواند برای برخورد با معترضان نیرو مستقر کند. آخرین بار این قانون در جریان شورش «رادنی کینگ» در سال ۱۹۹۲ در کالیفرنیا و بنا به درخواست پیت ویلسون، فرماندار، وقت اجرایی شد.

تازه‌ترین خبر‌ها در شرایطی اعلام می‌شود که ترامپ روز دوشنبه از فرمانداران ایالت‌های مختلف خواست در برخورد با معترضان که در اعتراض به مرگ فلوید و نیز خشونت پلیس در شهر‌های سراسر آمریکا به خیابان‌ها ریخته‌اند، به زور متوسل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار