کبوتر باز پاکستانی خواستار بازگرداندن پرنده اش از مقامات هندی شد

دستگیری کبوتر مشکوک به جاسوسی، باعث عصبانیت صاحب پاکستانی آن شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته مقامات هندی از دستگیری یک کبوتر مشکوک به جاسوسی از کشور همسایه، پاکستان، خبر داد. اکنون کبوتر باز پاکستانی خواستار آزادی پرنده اش شد.
این پرنده در روستایی در منطقه مناقشه در کشمیر بین هند و پاکستان دستگیر شد. کبوتر به دلیل رنگ صورتی غیر معمول و حلقه‌ای که دارای کد عجیب و غریب دور یکی از پاهایش بود، توجه روستاییان را به خود جلب کرد.
آن‌ها بلافاصله با پلیس منطقه تماس گرفتند و این پرنده را به اتهام جاسوسی بازداشت شد و برای رمز گشایی کد اقدامات لازم صورت گرفت.


بیشتر بخوانید: پخش زنده خبر با تهدید مسلحانه کارشناسان سیاسی نیمه تمام ماند!


اکنون کبوتر باز پاکستانی برای اعتراض به این اتهام به هند آمده و ادعا می‌کند حلقه دور پای پرنده، شماره تلفن اوست. کد جاسوسی نیست؛ بنابراین گزارش پس از آنکه نیرو‌های امنیتی مرزی هند از دستگیری کبوتر جاسوس به مقامات پاکستانی خبر دادند، صاحب این پرنده ردیابی شد. او اعلام کرد که برای جشن عید بال بعضی از پرندگان خود را نقاشی کرده و آن‌ها را بعنوان سنبل صلح، عشق آزار کرد. اما هرگز تصور نمی‌کرد که یکی از آن‌ها تا هند پرواز کند و بر چسب جاسوسی به او زده شود.
در هر صورت مقامات هندی تا پایان تحقیقات قصد آزاد کردن پرنده را ندارند. البته این موضوع برای اولین بار اتفاق نیفتاده است. در سال ۲۰۱۵ نیز پرنده‌ای مشکوک به جاسوسی از مرز پاکستان به هند پرواز کرده بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.