دولت باید به بازار مسکن ورود و آن را کنترل کند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز گفت: طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر تعیین قیمت املاک از سوی کارشناسان رسمی دادگستری در خردادماه منتشر شده که کاملا کذب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاسم تابنده ماه با بیان اینکه به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و اجاره بها، بسیاری از مردم شیراز حاشیه نشین شده‌اند، خواستار ورود دولت در حوزه مسکن همانند بازار خودرو شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز بیان کرد: در حال حاضر دولت ساکت نشسته و ملت بیچاره هم مشغول تلاش برای یافتن خانه‎هایی مناسب با وضعیت درآمدی‌شان هستند تا آنرا اجاره کنند.

این فعال بازار مسکن بیان کرد: متاسفانه به دلیل کنترل نشدن قیمت‎ها در زمینه مسکن، مالکان کاملا سلیقگی اقدام به قیمت گذاری و هر قمیتی که دوست داشته باشند، برای مستاجر تعیین می کنند.

او با بیان اینکه بسیاری از مالکان دلیل این افزایش را افزایش نرخ ارز و دلار می‌دانند، افزود: طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر تعیین قیمت املاک از سوی کارشناسان رسمی دادگستری در خردادماه منتشر شده که کاملا کذب و بی اساس است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با ابراز تاسف از اینکه دولت در بازار مسکن ساکت مانده و مالکان همچنان می‌تازند، گفت: کلانشهر شیراز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی بیش از سایر استان‎‌ها متقاضی مهاجرت و سکونت دائم و موقت دارد به همین دلیل نرخ اجاره بهای واحدهای مسکونی در آن بیش از سایر کلانشهرهاست.

تابنده‌ ماه که سایت دیوار را عاملی بر افزایش بی رویه و غیرمنطقی رهن و اجاره بها در این کلانشهر می‌داند، عنوان کرد: امروز حتی در شهرک‎های اطراف شیراز هم شاهد افزایش نجومی قیمت‌ها هستیم؛ در حالی‌که مردم هم در این شرایط کرونایی توانایی جابجایی ندارند و نمی‌دانند تکلیفشان چیست!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز گفت:‌ هر ساله در فصل نقل و انتقالات شاهد نوسان قیمت در این بازار هستیم که امسال شیوع ویروس کرونا بر آن دامن زده و توقعات مالکان از مستاجران را بالا برده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.