در پی بالا گرفتن موج اعتراضات مردم خشمگین آمریکا؛

فرماندار مینه سوتا خواستار اعزام ۱۰۰۰ سرباز گارد ملی به این ایالت شد

با تشدید اعتراضات به خشونت پلیس آمریکا، فرماندار مینه سوتا از گارد ملی درخواست کمک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه فاکس نیوز، با گسترش موج اعتراضات مردمی به اقدام نژادپرستانه پلیس آمریکا در کشتن جورج فلوید، تبعه سیاه‌پوست این کشور، فرماندار مینه سوتا خواستار اعزام ۱۰۰۰ سرباز گارد ملی به این ایالت شد.

«تیم والز» فرماندار مینه سوتا و «ژنرال جان جنسن» فرمانده گارد ملی مینه سوتا این درخواست را در یک کنفرانس خبری اعلام کردند.

والز گفت: از آنجایی که پلیس محلی قادر به کنترل ناآرامی‌ها در خیابان‌های مینیاپولیس نیست، پلیس ایالتی نیز به این شهر فرا خوانده شده است. این بزرگترین گردهمایی غیرنظامی در تاریخ مینه سوتاست. آمار دقیق آن‌ها (معترضان) از دست ما خارج است. ما نمی‌توانیم خشونت به خرج داده و این افراد را دستگیر کنیم. آن‌ها به خاطر خشونت [پلیس] به خیابان‌ها آمده‌اند.

قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، یک مرد سیاه‌پوست از سوی پلیس آمریکا موجی از خشم و انزجار را در این کشور به راه انداخته که به رغم گذشت چند روز از آن فروکش نکرده است.

روز جمعه شهر‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل مرد سیاه‌پوستی که بی‌رحمانه به دست پلیس شهر مینیاپولیس به قتل رسید، هستند.

در پی تیراندازی به معترضان نژادپرستی در آمریکا، یک نفر در دیترویت جان خود را از دست داد. در پورتلند، معترضان پنجره‌های ساختمان دادگستری را شکستند و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.

در همین حال، آسوشیتدپرس گزارش داد پنتاگون، به یگان‌های پلیس نظامی ارتش برای اعزام به شهر مینیاپولیس دستور آماده باش داد. دستور آماده باش پنتاگون شامل ۸۰۰ نیرو در پایگاه‌های نظامی در ایالت‌های کلرادو، کارولینای شمالی، نیویورک و کانزاس می‌شود.

این از جمله مواد کم سابقه‌ای است که پنتاگون به نیرو‌های تحت امر خود در ارتش برای پیوستن به پلیس ضد شورش اعلام آماده باش می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با عصبانیت از حوادث اخیر در شهر مینیاپولیس که در اعتراض به قتل جورج فلوید در این شهر به وقوع پیوست، تهدید کرد در صورتی که شهردار این شهر نتواند به این موضوع پایان دهد، گارد ملی را به آنجا خواهد فرستاد و به سوی معترضان تیراندازی خواهد کرد.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که ویروس کرونا همچنان گریبانگیر مردم آمریکاست و جان بیش از ۱۰۳ هزار نفر را در این کشور گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
پرز تی وی ما الان داره یک کارخونه ذوب آهن رو نشون میده و شبکه خبر هم داره اخبار اقتصادی پخش میکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!
میخوام سرمو بکوبم به لپ تاپ از دست صداوسیما
_مگر ندیدید سر فتنه 88 96 98 چ موج سواری ای کردن؟الان شما سکوت ی کنید !!!
فکر کردید با سکوت کردن آمریکایی ها میگن این ایرانی ها خیلی جوانمردن-این دفعه تو ایران شورش شد ماهم سکوت کنیم ! ای خدااااااا
_
آخرین اخبار