معدوم سازی۱۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۱۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان معدوم شد.

مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:در طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۱۰۶ مورد بازدید از این مراکز انجام که بیش‌از ۱۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم شد.

او اظهار داشت: تامین غذای سالم و با کیفیت از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین اقدامات لازم برای حفظ سلامت و تامین امنیت غذایی جامعه محسوب می‌شود و این مهم در ایامی مانند ماه مبارک رمضان و در شرایط شیوع کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار است که دامپزشکی با تشدید نظارت‌های بهداشتی خود در انجام هرچه بهتر آن می‌کوشد.

او افزود: کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی با بازرسی از محموله‌های فرآورده خام دامی جابه جا شده در سیستان و بلوچستان و بازدید از مراکز تهیه و تولید فرآورده‌های خام دامی مانند کشتارگاه‌ها، مراکز بسته بندی، فروشگاه‌ها، مراکز توزیع شیر، هتل‌ها و رستوران‌ها به بررسی مواردی مثل تاریخ تولید و مصرف، کیفیت ظاهری، دما و شرایط نگهداری و کیفیت و سلامت محصول و فرآورده خام مورد نظر می‌پردازند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در ماه رمضان امسال ۲ هزارو ۱۰۶ مورد بازدید از سوی کارشناسان این اداره‌کل در استان انجام که طی این بازدید‌ها ۱۰۲۰۴ کیلوگرم فرآورده غیرمجاز کشف و ضبط شده و پس از طی مراحل قانونی و انجام آزمایشات لازم معدوم شده است.

او بیان کرد: دامپزشکی در تمامی ایام آماده خدمت رسانی و انجام وظیفه با هدف حفظ سرمایه‌های دامی کشور و تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه بوده و در این راستا از هیچ‌گونه سعی و تلاشی فروگذار نخواهد کرد و برای تحقق هرچه بهتر و دستیابی به این هدف از مردم درخواست میشود تا به توصیه‌ها و پیام‌های بهداشتی ارائه شده از سوی این اداره‌کل توجه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار