والدین در دوران بلوغ فرزندانشان کنار آن‌ها باشند

یک روانشناس با تاکید بر اینکه پدر و مادر باید محیط امنی در خانه برای فرزندانشان ایجاد کنند، گفت : والدین باید در همه شرایط بخصوص در دوران بلوغ فرزندانشان در کنار آن‌ها باشند و رابطه گرم و صمیمی با آن‌ها داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهوش معاذی‌نژاد روانشناس کودکان با بیان اینکه دوران بلوغ دورانی بسیار حساس و حیاتی است، گفت : پژوهش‌ها نشان داده دخترانی که در دوران بلوغ رابطه صمیمانه‌ای با پدرشان تجربه کرده‌اند در تحصیلات و ارتباطات صحیح موفق‌تر عمل کرده‌اند.

او گفت : همچنین این گونه دختران سلامت جسم و روان بیشتری دارند و در آینده روابط بهتری با همسرانشان خلق می‌کنند و هرچه این ارتباط عمیق‌تر و صمیمی‌تر باشد دختران کمتر در دام اشتباه و خلاف و روابط ناسالم، گرفتار می‌شوند.

او افزود: در واقع دخترانی که در محیط خانواده از نیاز به صمیمیت و احترام و توجه محروم می‌شوند طعمه خوبی برای سودجویان هستند و به راحتی به افراد دیگر و بخصوص جنس مخالف وابسته می‌شوند و ممکن است به بیراهه رفته و تسلیم هیجانات و احساسات شوند.

او ادامه داد: بنابراین در این دوران نیاز برآورده نشده صمیمیت در دختران بسیار خطرناک است و پدران نقش بسیار مهمی را در شکل‌گیری این جریانات بازی می‌کنند و برای درمان یا پیشگیری از اتفاقات ناگوار و تلخ نظیر قتل رومینا به دست پدرش لازم است راهکار‌هایی را برای پدرانی که آرزویی جز خوشبختی و موفقیت دخترانشان ندارند، اما شاید راه و روش برخورد صحیح با دخترانشان را در هیچ مدرسه‌ای آموزش ندیده اند و این به علت ضعف سیستم آموزشی است، توضیح دهیم.

این مشاور و روانشناس گفت: در دوران بلوغ به جای نصیحت و سرزنش بیشتر به دخترانتان گوش دهید چرا که همین گوش دادن شما باعث رشد عزت نفس در وی شده و او را به تفکر بیشتر وادار می‌کند و باعث اصلاح شدن نظراتش می‌شود و شخصیت ثبات یافته و منسجم تری را در خود پرورش خواهد داد.

معاذی نژاد افزود: برایش توضیح دهید که ممکن است در این دوران توجه پسرانی را به خود جلب کند و لزوما هر توجهی نشان دهنده علاقه مندی به وی نیست و ممکن است دلایل دیگری داشته باشد پس نباید روی این موارد حساب باز کند.

او ادامه داد: به دخترانتان یاد دهید چگونه از خودش دفاع کند و حد رابطه خود با پسر‌ها را از همان ابتدا مشخص کنند.

او گفت: این اطمینان را به دخترانتان بدهید که هر مساله‌ای پیش بیاید شما و مادرش از او حمایت می‌کنید و تکیه گاه او خواهید بود و این مساله باعث می‌شود پنهان کاری نکند و در همه موارد با شما مشورت کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار