شنا در محدوده سد‌ها، بند‌ها و کانال‌های آبیاری استان مرکزی ممنوع است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما،شنا در دریاچه پشت سد‌ها،آب بندان‌ها،کانال‌های آبیاری و نیز بند‌های انحرافی این استان،مطلقاً ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عزت اله آمره‌ای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: همه ساله با آغاز فصل گرما به ویژه در روز‌های پایانی هفته و روز‌های تعطیل،برخی از شهروندان و روستاییان بدون توجه به علایم هشداردهنده و اطلاعیه‌های مکرر در دریاچه‌ها و مخازن سد‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی به شنا اقدام می‌کنند که این سهل انگاری و بی توجهی، خسارت‌های جانی و مالی به همراه می‌آورد.
 آمره‌ای افزود: با توجه به آغاز فصل گرما، شنا در دریاچه پشت سد‌ها، آب بندان‌ها،کانال‌های آبیاری و نیز بند‌های انحرافی این استان، مطلقاً ممنوع است و این ممنوعیت به علت حفاظت از جان شهروندان و روستاییان و جلوگیری از غرق شدن و مصدومیت آنان است.
او تصریح کرد: متأسفانه بی توجهی تعدادی از شهروندان به هشدار‌های جدی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی باعث شده که در گذشته اتفاقات ناگواری در تأسیسات آبی استان رخ دهد.

 آمره‌ای با بیان اینکه تأسیسات و ابنیه آبی مانند دریاچه سد‌ها مکان مناسبی برای شنا نیست، اضافه کرد: شهروندان عزیز به ویژه افراد ساکن در حاشیه تاسیسات آبی برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان به تابلو‌های هشدار دهنده که با هدف اطلاع رسانی از ممنوعیت شنا و نزدیک شدن به آن‌ها درج شده است توجه بیشتری داشته باشند و از خانواده‌ها خواست در فصل تابستان بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و با برنامه ریزی مناسب، با فرزندان خود برای پرکردن اوقات فراغت همکاری نمایند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی خاطر نشان کرد: در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای مسئولیت آن متوجه خود اشخاص است و این شرکت در این خصوص مسئولیتی ندارد.
انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.