پیونگ‌یانگ: آمریکا به دنبال خدشه‌دار کردن نام کره‌ شمالی است

وزارت خارجه کره‌ شمالی طی بیانیه‌ای تاکید کرد که آمریکا در پی اتهام‌زنی‌های بی‌اساس به پیونگ‌یانگ و به دنبال خدشه‌دار کردن اعتبار این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کره شمالی روز جمعه طی اظهاراتی از آمریکا به خاطر بکارگیری تاکتیک‌های کثیف در مواجهه با پیونگ‌یانگ انتقاد کرد.

پیونگ‌یانگ خاطرنشان کرد که اتهامات بی‌اساس واشنگتن علیه کره‌ شمالی در خصوص حمله سایبری، روش نامناسبی برای خدشه وارد کردن به چهره کره‌ شمالی است.

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌خواهیم این مسئله را روشن کنیم که کشور ما هیچ ارتباطی با به اصطلاح «تهدید سایبری» که آمریکا از  آن صحبت می‌کند، ندارد».

طی سال گذشته میلادی و در حالی که ترامپ قصد داشت مذاکرات را به درازا بکشاند، کره‌ شمالی تاکید کرد که مخالف طولانی شدن مذاکرات است. پیونگ‌یانگ در این‌باره گفته بود که به ترامپ اجازه نمی‌دهد تا از کره شمالی به عنوان یک برگ برنده در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری استفاده کند.

ترامپ پیش از این بارها با رهبر کره‌ شمالی عکس یادگاری گرفته و امیدوار بود که بتواند از موفقیت در مذاکرات کره‌شمالی به عنوان یک برگ برنده در انتخابات استفاده کند. زیاده خواهی آمریکا در مذاکرات و پایان دادن به همه تحریم‌ها به ازای خلع سلاح کره‌ شمالی مذاکرات را به شکست کشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار