در جلسه هم‌اندیشی کاهش جمعیت کیفری تأکید شد؛

اولویت بخشی به گزینه خدمات اجتماعی به عنوان مجازات‌های جایگزین حبس

جلسه هم‌اندیشی «بهره برداری از ظرفیت نهاد‌های اجتماعی در به کارگیری محکومین در حوزه‌های مشارکت اجتماعی به جای معرفی آن‌ها به زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها» برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه هم‌اندیشی با موضوع «بهره برداری از ظرفیت نهاد‌های اجتماعی در به کارگیری محکومین در حوزه‌های مشارکت اجتماعی به جای معرفی آن‌ها به زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها» پیش از ظهر روز سه شنبه در ستاد حقوق بشر برگزار شد.

این نشست به دعوت ستاد حقوق بشر و با حضور آقایان اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، پیروز حناچی، شهردار تهران (به همراه دو تن از معاونین شهردار در امور خدمات شهری و اجتماعی)، علی باقری، معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه، خسرو حکیمی، معاون قضایی دبیر ستاد حقوق بشر و سید مجید تفرشی، معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر، برگزار شد.

شایان ذکر است شهرداری تهران و کمیته امداد امام خمینی (ره)، به عنوان دو نهاد پذیرنده مهم کشور، ضمن استقبال و حمایت از اصول و اهداف مترقیّانه و حقوق بشری مقرر در آیین‌نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی، خصوصاً نقش تعریف شده برای دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات عمومی (به عنوان نهاد‌های پذیرنده) در صیانت از کرامت انسان، آمادگی خود را برای همکاری با دستگاه قضا در به کارگیری ظرفیت و خدمات افراد مستعد و علاقمند به فعالیّت در حوزه‌های عام المنفعه (به عنوان جایگزین حبس) اعلام کردند.

در نشست فوق، حاضران ضمن اتفّاق نظر در خصوص نگاه ارزشمند و اسلامی قانونگذار به گزینه مجازات‌های جایگزین حبس در اصلاح محکومین، خواستار تشکیل کارگروهی مرکب از متخصصان امر با هدف تسریع در اجرای آیین نامه فوق در اسرع وقت شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار