چراغ سبز انگلیس برای درمان بیماران کرونا با داروی ابولا

سرویس سلامت همگانی انگلیس از مجاز بودن درمان بیماران مبتلا به کرونا با داروی ابولا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، انگلیس امروز اعلام کرد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور می‌توانند با «رمدسیویر» که داروی ابولا محسوب می‌شود، درمان شوند.

«سرویس سلامت همگانی انگلیس» موسوم به «NHS» امروز سه شنبه اعلام کرد به افراد بزرگسال و نوجوانانی که از ویروس جدید کرونا به شدت رنج می‌برند، اجازه داده می‌شود در صورت رعایت معیار‌هایی مشخص، با دارای رمدسیویر درمان شوند.

طبق اعلام دیلی میل، این دارو سبب می‌شود بخش‌هایی از این ویروس به منظور متوقف ساختن بازتولید آن، تخریب شود. همین مسأله سبب شده است تا پزشکان از این دارو برای درمان این بیماری استفاده کنند.

مقامات انگلیس گفته اند آزمایش‌های نخستین داروی رمدسیویر نشان داده است این دارو می‌تواند زمان بهبود افراد مبتلا به کرونا را تا چهار روز افزایش دهد.

همچنین پزشکان در آمریکا و ژاپن در حال استفاده از همین دارو برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هستند. انتظار می‌رود بزودی این دارو در سراسر انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی در دسترس باشد.

مقامات انگلیس گفته اند تخصیص این دارو بر اساس توصیه‌های بالینی تخصصی و توجه به شرایط، به شکلی که بیشترین سود را داشته باشد، صورت خواهد گرفت.

تا کنون بیش از ۲۶۱ هزار نفر در انگلیس به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه نزدیک ۳۷ هزار نفر در این کشور بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

شمار مبتلایان به کرونا در جهان هم اکنون به بالای ۵ میلیون و ششصد هزار نفر می‌رسد. تا کنون نیز بیش از ۳۴۸ هزار نفر در جهان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار