دلیل آتش‌سوزی در نیروگاه تبریز اعلام شد

 مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی درمورد آتش‌سوزی در نیروگاه تبریز گفت: دلیل آتش سوزی اتصال کوتاه در یکی از کلید‌های کلیدخانه این نیروگاه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، معینی  مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی گفت: دلیل آتش سوزی اتصال کوتاه در یکی از کلید‌های کلیدخانه این نیروگاه بوده است.

معینی افزود:این آتش سوزی ساعت ۶:۳۰ عصر دیروز اتفاق افتاد که با حضور به موقع پرسنل آتش نشانی نیروگاه، پتروشیمی، پالایشگاه و شهر‌های تبریز و خسرو شهر، حریق در ساعت ۸:۳۰ شب مهار شد.

او با بیان اینکه وقوع این حوادث در نیروگاه‌ها طبیعی است، گفت: بررسی‌های لازم در این زمینه در دست اقدام است.

معینی گفت: خوشبختانه این سانحه تلفات جانی و مصدوم نداشت و تنها ۲ نفر از همکاران آتش نشانی بر اثر دود ناشی از آتش سوزی دچار مشکلات تنفسی شدند که در محل سانحه درمان و بهبود یافتند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از حضور به موقع و تلاش‌های پرسنل آتش نشانی شهرستان تبریز، افزود: سعی داریم تا فردا یکی از واحد‌های آسیب دیده نیروگاه را به مدار تولید بازگردانیم و واحد دوم نیز تا ۲۴ ساعت دیگر و بعد از تعویض کلید آتش گرفته، به مدار تولید برق کشور باز خواهد گشت.

نیروگاه تبریز یکی از نیروگاه‌های مهم کشور واقع در شمال غرب کشور است که با ۲ واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۳۵۰ مگاوات نقش مهمی در تامین برق منطقه ایفا می‌کند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار