وقوع توفان در استرالیا سبب قطع برق ده‌ها هزار مشترک شد+ تصاویر

وقوع توفانی که به گفته مقامات استرالیا در یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است خسارات و خرابی‌های زیادی به بار آورد و برق ده‌ها هزار مشترک را در غرب این کشور قطع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وقوع توفانی به سرعت ۱۳۲ کیلومتر امروز در غرب استرالیا سبب قطعی برق ده‌ها هزاران مشترک شد و خسارات فراوانی به بار آورد.

این توفان که بنا به گفته مقامات استرالیا در یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است، درختان زیادی را قطع کرد و خساراتی را به خانه‌ها وارد کرد. یکی از رسانه‌های استرالیا نوشت در «کیپ لیوئین» در جنوب غرب استرالیا در ساعات اولیه امروز حداکثر سرعت وزش باد ۱۳۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، در این خصوص در فضا‌های مجازی نوشت: «توفانی شدید بخش‌هایی از غرب استرالیا را در هم نوردید و خسارات زیادی در بخش‌های بزرگی از آن به وجود آورد. این توفان سبب قطعی برق در مقیاس بسیار بزرگ شده است. لطفا به توصیه‌های مقامات خدمات اضطراری گوش فرا دهید تا در امان باشید.»

وقوع توفان در استرالیا سبب قطع برق ده‌ها هزار مشترک شد + تصاویر

وقوع توفان در استرالیا سبب قطع برق ده‌ها هزار مشترک شد + تصاویر

وقوع توفان در استرالیا سبب قطع برق ده‌ها هزار مشترک شد + تصاویر

مقامات شرکت تامین کننده برق این مناطق اعلام کردند حدود ۵۰ هزار مشترک برقشان قطع شده است. در بیانیه‌ای که از سوی این شرکت صادر شده آمده است: «صدمات تازه ناشی از آوار‌های به وجود آمده بر اثر وزش باد به این معناست که تعداد کل خانه‌ها و مشاغلی که تحت تاثیر این خسارات واقع شدند خیلی بالاست.»

اداره آتش‌نشانی و خدمات اضطراری غرب استرالیا نیز در این خصوص گفت: «بیش از ۳۹۰ تماس برای کمک‌ها اضطراری از روز یکشنبه دریافت کرده‌ایم که بیشتر آن‌ها از کلانشهر پرت بودند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار