جهش تولید:

تحقق ۱۰۰ درصدی تولید تایر در کارخانه کویرتایر بیرجند

مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: مهندسان وکارگران این کارخانه در چهار ماه نخست سال مالی ۹۸ و ۹۹ موفق به تحقق ۱۰۳ درصدی تولید انواع تایر خودرو‌های سواری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، زینلی مدیر عامل شرکت کویر تایر گفت: در چهار ماه نخست سال مالی شرکت، یعنی از دی ماه پارسال تا پایان فروردین ماه امسال، یک میلیون و ۲۴۲ هزار و ۷۳۴ حلقه انواع تایر سواری رادیال به وزن بیش از ۸ میلیون و ۹۳۴ هزار کیلوگرم تولید و روانه بازار مصرف شده است.

او افزود: در حال حاضر روزانه ۱۲ هزار حلقه انواع تایر سواری رادیال از رینگ ۱۳ اینچ که برای خودرو‌های پراید مناسب است تا رینگ ۱۸ اینچ که مخصوص خودرو‌های شاسی بلند SUV است در این کارخانه تولید می‌شود.

زینلی بیان کرد: با وجود بیماری کرونا، در سال جهش تولید و با تلاش مضاعف مهندسان و کارگران، بهترین عملکرد شرکت در ۴ ماهه نخست سال مالی ۹۹-۹۸ محقق شده است.

کارخانه کویرتایر بیرجند که پیشتاز فناوری ساخت دستگاه پرس پخت، تایر‌های سبز و نانو در کشور است در تلاش است تا تایر‌های سنگین را هم تولید و کشور را بی نیاز از این محصول کند.


بیشتر بخوانید: تلاش برای رفع وابستگی لاستیک سنگین اولویت وزارت صمت


به گفته مدیر عامل شرکت کویر تایر، طرح تولید این محصول هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد که با تخصیص تسهیلات ارزی این طرح توسعه شتاب می‌گیرد.

کویرتایر هم اکنون ۳۷ درصد نیاز خودروسازان ایرانی و ۲۲ درصد نیاز بازار تایر کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.