واکنش چین به دخالت‌های متحدان آمریکا در امور هنگ‌کنگ

سفارت چین در کانادا، دخالت‌های مکرر متحدان آمریکا از جمله انگلیس، کانادا و استرالیا در امور هنگ‌کنگ را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «کی‌جی‌سی‌ان»، سفارت چین در کانادا طی بیانیه‌ای به دخالت‌های مکرر آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در امور داخلی چین و مسئله ناآرامی‌های هنگ‌کنگ واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. 

سخنگوی سفارت‌ چین در کانادا، مخالفت قاطع پکن با مداخله انگلیس، کانادا و استرالیا در خصوص لایحه امنیت ملی پیشنهادی در هنگ‌کنگ را ابراز کرد و مداخله این سه متحد آمریکا در امور داخلی پکن را شرم‌آور خواند. 

در این بیانیه تاکید شده که تعیین قوانین مربوط به امنیت ملی جزو حقوق ملی چین محسوب می‌شود. همچنین طی این اظهار نظر تصمیم کنگره ملی هنگ‌کنگ اقدامی مهم در خصوص حفظ حاکمیت ملی، اتحاد منطقه‌ای و تحکیم اصل یک کشور و دو نظام خوانده شده است. به گفته این سیاستمدار چینی، لایحه پیشنهادی اخیر اقدامی در راستای تقویت چارچوب قانونی در حفظ ثبات هنگ‌کنگ است.

گفتنی است سه کشور انگلیس، کانادا و استرالیا طی بیانیه‌ای در روز جمعه از  لایحه امنیت ملی پیشنهاد شده در هنگ‌کنگ ابراز نگرانی کردند. آمریکا هم طی اظهاراتی مداخله‌جویانه و پیش از این در امور داخلی هنگ‌کنگ دخالت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار