رادار متحرک سه بعدی روسیه با شناسایی اهداف از ۴۵۰ کیلومتری رونمایی شد

روسیه از رادار متحرک جدیدی رونمایی کرده است که گفته می‌شود قدرت شناسایی اهداف را از فاصله ۴۵۰ کیلومتری و ارتفاع ۲۰۰ کیلومتر دارا می‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «دیفنس ایرو اسپیس»، روسیه از یک رادار متحرک سه بعدی رونمایی کرده است که قابلیت شناسایی اهداف فراصوت را از فاصله ۴۵۰ و اتفاع ۲۰۰ کیلومتری دارد. این رادار می‌تواند یک موشک با سرعت ۵ ماخ را رهگیری کرده و از ۴ دقیقه قبل از اصابت موشک هشدار دهد.

مدیر شرکت «روسوبورو اکسپورت» با اعلام این خبر گفت بازاریابی برای این رادار که «۵۹N۶-TE» نامیده می‌شود آغاز شده است. به گفته او این رادار متحرک سه بعدی می‌تواند اهداف با سرعت مافوق صوت را شناسایی کند.

«آلکساندر میکیف» مدیر شرکت روسوبورو اکسپورت در این خصوص گفت «در توسعه نسخه رادار‌های صادراتی نقش فزاینده تجهیزات ویژه پدافند هوایی برای تامین امنیت کشور‌های مورد توجه قرار گرفته است.»

او اضافه کرد این شرکت به دنبال یافتن مشتریانی در میان کشور‌های خاورمیانه، آفریقای شمالی و منطقه آسیا-اقیانوسیه است.

این رادار سه بعدی برد متوسط و همچنین برد بلند دارد که قادر است علاوه بر اهداف مافوق‌صوت، اهداف آیرودینامیکی و بالستیک را نیز شناسایی کند. این رادار اهداف با سرعت ۸ هزار کیلومتر بر ساعت را در فاصله ۴۵۰ کیلومتری و تا ارتفاع ۲۰۰ کیلومتری تشخیص می‌دهد و مجهز به قابلیت عملیات جنگال است. همچنین دارای حالت خودکار و نیمه اتوماتیک برای یافتن و هدف قرار دادن اهداف هوایی است.

به نوشته این وبگاه، این رادار قادر به شناسایی موشک‌های ضد رادار و مجهز به سامانه هشدار سریع به خدمه خود است و به طور همزمان می‌تواند ۱۰۰۰ هدف را ردیابی کند و همچنین ۸ کلاس مختلف اهداف برای آن قابل شناسایی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
نظر سنجی بزارید لااقل ی مثبت بدیم به مقاله.
آخرین اخبار