بودجه بیمه بیکاری واشنگتن هدف کلاهبرداران قرار گرفت

همزمان با افزایش درخواست‌ها برای برخورداری از مزایای بیمه بیکاری در آمریکا، یک شبکه پیچیده فساد از سامانه بیمه بیکاری ایالت واشنگتن، صد‌ها میلیون دلار کلاهبرداری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت مقامات ایالت واشنگتن آمریکا اعلام کردند یک شبکه پیچیده فساد که سامانه بیمه بیکاری این ایالت را هدف قرار داده بود، قبل از اینکه مقامات بتوانند حملات آن را شناسایی کنند، صد‌ها میلیون دلار کلاهبرداری کرد.

سوزی لواین، کمیسر اداره امنیت استخدام ایالت واشنگتن، گفت: «به نظر من این اقدام، متحیرکننده بود.»

به گفته وی، این شبکه درخواست‌های برخورداری از مزایای بیمه بیکاری را از طرف ده‌ها هزار نفر تنظیم کرد و بسیاری از افرادی که این مبلغ به اسم آن‌ها دریافت شد، اصلا مشاغل خود را از دست نداده بودند و بیکار نبودند.

انتشار خبر این کلاهبردای و تایید آن از طرف مقامات در حالی صورت می‌گیرد که دولت فدرال نیز روز پنجشنبه اعلام کرد هفته قبل، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی دیگر به سبب آثار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا، به جمع بیکاران این کشور پیوستند و تعداد کلی افراد بیکار شده این کشور در ۹ هفته گذشته به رقم ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید.

وزارت کار معتقد است انتظار می‌رود بیکاری اکثریت نیرو‌های کاری که در هفته‌های اخیر از مشاغل خود کنار گذاشته شده‌اند موقت باشد، با این حال این نگرانی فزاینده‌ای در میان اقتصاددانان وجود دارد که بسیاری از این مشاغل احتمالا برای همیشه از بین بروند.

در ادامه این مطلب آمده است: دامنه گسترده بیکاری و میلیارد‌ها دلاری که کنگره در قالب کمک به کارگران بیکار شده تصویب کرده است باعث می‌شود سامانه‌های کمک به بیکاران در آمریکا آمادگی لازم برای رسیدگی به انبوه درخواست‌های مربوط به برخورداری از مزایای این طرح‌های کمکی را نداشته باشند و در معرض کلاهبرداری قرار گیرند.

سرویس مخفی آمریکا هفته قبل در یادداشتی اعلام کرد به نظر می‌رسد یک گروه از کلاهبرداران بین‌المللی، سامانه پرداخت کمک به بیکاران را به ویژه در ایالت واشنگتن هدف قرار داده است. شواهدی نیز دال بر این قبیل حملات در فلوریدا، ماساچوست، کارولینای شمالی، اوکلاهما، رود آیلند و وایومینگ وجود دارد.

بازرسان اعلام کردند افراد کلاهبردار ظاهرا از طریق اطلاعات شخصی افراد که در حملات هکری قبل به سرقت رفته است، تلاش می‌کنند درخواست‌هایی را از طرف این افراد برای برخورداری از مزایای بیکاری تنظیم کنند.

لواین گفت این ایالت ضمن افزایش اقدامات امنیتی در سامانه‌های خود، پرداخت‌ها را به تعویق انداخته است تا از کلاهبرداری‌های بیشتر جلوگیری کند. این امر باعث شده است درخواست‌های برخورداری از مزایای این بیمه بیکاری به مبلغ صد‌ها میلیون دلار بلوکه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار