بودجه نظامی چین در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت

بودجه نظامی چین در سال ۲۰۲۰ میلادی شش و شش دهم درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دارایی چین روز جمعه اعلام کرد بودجه نظامی این کشور در سال کنونی میلادی شش و شش دهم درصد افزایش خواهد یافت.

بودجه دفاعی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی به نسبت یک سال قبل از آن ۷.۵ درصد رشد کرد. از سال ۲۰۱۶ میلادی رشد سالانه بودجه ارتش چین «تک رقمی» بوده است.

چین در نخستین روز از برگزاری اجلاس بزرگ کنگره ملی این کشور، بودجه دفاعی خود را که بر اساس برآورد‌ها ۱۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است، اعلام کرد.

گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین نیز حاکی است که ارزش بودجه ارتش این کشور برای سال ۲۰۲۰ میلادی بین ۳ تا ۵ درصد رشد خواهد کرد.

این گزارش حاکی است که چین برای «توسعه نظامی» خود لازم است بودجه بیشتری اختصاص دهد، اما با توجه به همه گیری کرونا و شرایط امروز کشور و جهان، این روند افزایش بودجه کندتر خواهد شد.

بیانیه ارتش چین نشان می‌دهد که بودجه نظامی این کشور نزدیک به ۲ درصد از کل رشد تولید ناخالص داخلی تنظیم شده است، اما این رقم در طول یک دهه گذشته معادل ۱/۳ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی بوده است.

گلوبال تایمز همچنین به «تهدید برخی کشور‌های غربی بخصوص آمریکا» اشاره کرده و افزوده است تهدید‌ها در دریای جنوبی، دریای شرقی و تنگه تایوان روبه افزایش است.

"لی جیه" کارشناس مسایل نظامی در پکن می‌گوید که چین با در نظر داشتن تهدید‌های فزاینده از سوی آمریکا، لازم است که قدرت نظامی خود را افزایش داده و در راستای مدرن سازی ارتش حرکت کند.

بودجه نظامی چین پس از آمریکا بالاترین بودجه نظامی در جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار