تأمین ۱۹۵ هزار لیتر الکل مورد نیاز واحد‌های تولیدی از کارخانجات کشور

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال بختیاری گفت: ۱۹۵ هزار لیتر الکل مورد نیاز واحد‌های تولیدی استان از کارخانجات کشور تأمین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال بختیاری گفت: به منظور تأمین نیاز واحد‌های تولید کننده مواد ضد عفونی کننده استان با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و افزایش تقاضا برای استفاده از مواد ضدعفونی کننده، با هماهنگی‌های انجام شده الکل مورد نیاز این واحد‌ها به میزان ۱۹۵ هزار لیتر از کارخانجات کشور تهیه و در اختیار این کارخانجات قرار گرفت.

او افزود: به منظور تأمین نیاز ارگان‌ها و صنایع استان به مواد ضد عفونی کننده با هماهنگی واحد‌های تولیدی استان از طریق صدور حواله این مواد در اختیار ایشان قرار داده شد.

محمدی اضافه کرد: با توجه به تولید محلول‌های ضد عفونی کننده بر پایه الکل در واحد‌های تولیدی و لزوم کنترل این محصولات از لحاظ میزان الکل اتیلیک و درجه الکلی و عدم وجود متانول، از تمامی محصولات تولیدی و الکل وارد شده به شرکت نمونه برداری می‌شود و پس از مطابقت مجوز عرضه صادر گردید.

او ادامه داد: با توجه به توزیع طیف گسترده محلول‌های ضد عفونی کننده بر پایه الکل و لزوم بررسی و آنالیز این محصولات از نمونه‌های موجود در سطح عرضه با هماهنگی واحد‌های نظارتی و بهداشتی نمونه برداری و مورد پایش و کنترل قرار گرفت و محصولات مغایر با استاندارد‌های مربوطه از سطح عرضه جمع آوری گردید.

محمدی گفت: در حوزه اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با توجه به توانایی تولید کنندگان مواد ضد عفونی کننده و گند زدا و وجود زیر ساخت‌های لازم پس از بررسی درخواست‌های وارده کمیته اضطراری صدور پروانه ساخت تشکیل و تعداد ۱۸ مجوز تولید موقت سه ماهه برای تولید مواد ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل و ضد عفونی کننده سطوح بر پایه هیپوکلریت سدیم صادر گردید که از این تعداد ۱۱ مجوز جهت تولید محلول ضد عفونی کننده دست بر پایه الکل و ۷ مجوز ضدعفونی کننده سطوح بر پایه هیپوکلریت سدیم هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار