اختصاص ۳۲ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مجموع زمین‌هایی که برای طرح اقدام ملی اختصاص پیدا کرده بالغ بر ۳۲ هکتار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه ای ویدئو کنفرانسی با معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: مجموع زمین‌هایی که برای طرح اقدام ملی اختصاص پیدا کرده بالغ بر ۳۲ هکتار است که در اکثر شهر‌های استان زمین‌های مورد نظر تامین شده است.

مبارک قدم افزود: در حال حاضر در دو سه شهر کمبود اساسی وجود دارد و این آمادگی وجود دارد که متناسب با برنامه ابلاغی ظرفیت بالا رود.

او اضافه کرد: در بحث تامین زمین حوزه قزوین و محمدیه یکی در نظر گرفته شده است و از ظرفیت اراضی موجود در ناحیه شهری مهرگان استفاده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: از کل برنامه ابلاغی، برای ۱۹ شهر استان در ۱۱ شهر زمین تامین شده و مجموعا در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی زمین تامین شده است.

او اضافه کرد: میزان زمین تامین شده برای احداث کل پروژه‌ها ۳ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی ست که تا پایان اردیبهشت ماه از طرف این اداره کل تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی بیان داشت: با توجه به شیوه نامه‌های ابلاغی بنا داریم دو طرح نیمه تمام مسکن مهر که دچار مشکلاتی بوده اند به طرح اقدام ملی مسکن انتقال دهیم تا با استفاده از ظرفیت‌های این طرح این طرح‌ها را نیز تکمیل کنیم که در صورت انجام این برنامه، مجموع ۸۲۲ واحد مسکونی به طرح اضافه خواهد شد.

مبارک قدم گفت: این تعداد به همراه ۳ هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی اختصاص یافته در مجموع ۴ هزار و ۵ واحد مسکونی را شامل می‌شود که اداره کل راه و شهرسازی زمین آن را تامین کرده است.

مدیر کل راه وشهرسازی بیان داشت: ۸۵ واحد مسکونی در شهر قزوین نیز در قالب مسکن محرومین توسط بنیاد مسکن آغاز شده و پی سازی آن به اتمام رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه‌ای بین اداره کل راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام در قالب کارگزاری در شهر قزوین امضا شده که نقشه‌های آن تهیه و در کمیسیون ماده ۵ سطح و سطوح سرانه‌ها متناسب با ضوابط شهرسازی دیده شد.

مبارک قدم ادامه داد: نقشه‌های فاز یک و دو تهیه شده و نهایتا تبدیل به تفاهمنامه احداث شده است و در حال حاضر در مرحله صدور پروانه ساختمانی قرار دارد.

او افزود: برای ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز ستاد اجرایی فرمان امام پیمانکار گرفته و آماده سازی این اراضی طبق تفاهم نامه‌ای که با سازمان ملی زمین و مسکن منعقد شده بر عهده اداره کل راه و شهرسازی بود که آماده سازی آن از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و در دو فاز آماده سازی قرار است انجام شود.

به گفته مبارک قدم، مقرر شده است مرحله اول آن تا اواسط تابستان به اتمام برسد و به موازات آن احداث بنا هم در حال انجام است و برای ۴۰۰ واحد مسکونی در دو قسمت پیمانکار گرفته شده است.

او افزود: تفاهم‌های مورد نیاز با شهرداری و سازمان نظام مهندسی در خصوص تخفیف‌های ۵۰ درصد در زمان صدور پروانه ساختمانی و تقسیط در دو سال و همچنین تخفیف در سازمان نظام مهندسی نیز انجام شده و از این باب مشکلی نیست و به زودی ناظرین پروژه معرفی خواهند شد و پروانه ساختمانی هم صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.