تاثیر قرص هیدروکسی کلروکین بر روی کارکنان بخش بهداشت انگلیس آزمایش می‌شود!

در یک آزمایش بالینی به کارکنان بخش بهداشت انگلیس قرص هیدروکسی کلروکین داده می‌شود تا توصیه ترامپ مبنی بر موثر بودن این دارو در جلوگیری از ابتلا به کرونا آزمایش شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، مسئولان بهداشت انگلیس اعلام کردند در یک آزمایش بالینی به کارکنان مراکز بهداشتی این کشور قرص هیدروکسی کلروکین داده خواهد شد تا تاثیر این دارو در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا که دونالد ترامپ روز دوشنبه مدعی آن شده بود آزمایش شود.

واحد تحقیقات پزشکی «ماهیدل آکسفورد» مستقر در بانکوک که از سوی دانشگاه آکسفورد حمایت می‌شود و موسسه خیریه «ولکام» این آزمایش را هدایت می‌کنند تا ببینند دارویی که ترامپ برای پیشگیری از ابتلا به کرونا پیشنهاد داده است تاثیری دارد یا خیر. برای عملی کردن بخشی از این آزمایش، کارکنان بهداشتی که در خط مقدم مقابله با ویروس کووید-۱۹ در دو شهر آکسفورد و برایتون مشغول کار هستند مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

در این تحقیق در مجموع بیش از ۴۰ هزار نفر که با افراد مبتلا و یا مشکوک به ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی کار می‌کنند مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

یکی از مسئولان انجام این آزمایش در این خصوص گفت «ما واقعا نمی‌دانیم که آیا هیدروکسی کلروکین در برابر کووید-۱۹ مفید است یا مضر.»

دیلی میل در ادامه نوشت: این تصمیم درست چند روز پس از اعلام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر مصرف روزانه این دارو اتخاذ شده است. به نوشته دیلی میل، این اقدام مبهم و غیرمسئولانه ترامپ نگرانی‌هایی را به وجود آورده که این اقدام ممکن است سبب کاهش داروی هیدروکسی کلروکین در بازار شود و شرایط را برای کسانی که واقعا برای درمان بیماری خود به آن احتیاج دارند سخت کند.

گفته می‌شود پس از اظهارات روز دوشنبه ترامپ، میزان دسترسی به این دارو در بازار به دنبال افزایش تقاضا کاهش و بهای آن به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

دانشمندان می‌گویند این دارو عوارض جانبی بسیار جدی دارد و تا به امروز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه تاثیری بر بیماری کرونا داشته باشد به دست نیامده است.

هیدروکسی کلروکین یک داروی تجویزی است که برای مالاریای حاد و انواع خاصی از آرتروز استفاده می‌شود. ترامپ دوشنبه گذشته گفت «یک هفته و نیم است که روزی یک عدد قرص هیدروکسی کلروکین مصرف می‌کنم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار