پرویزخان تنها مرز فعال با عراق در روز‌های اوج کرونا

فرماندار قصرشیرین گفت: مرز رسمی پرویزخان تنها مرز فعالی است که در روز‌هایی که مرز‌های دیگر از سوی عراق به دلیل بحران کرونا بسته شده، فعالیتش متوقف نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت: مرز رسمی پرویزخان تنها مرز فعالی است که در روز‌هایی که مرز‌های خسروی، سومار، زرباطیه، مهران و شلمچه از سوی عراق به دلیل بحران کرونا بسته شده، نه تنها فعالیتش متوقف نشد بلکه در روز‌های اوج کرونا و زمانی که محدودیت تردد بین شهری و استانی در کشور از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شده بود، حجم بالای فعالیت بی سابقه خود را تجربه کرد.

او گفت: اگرچه پرویزخان با اهمیت راهبردی برای چندین سال متوالی رتبه نخست صادرات کالا‌های غیرنفتی به عراق را کسب کرده و بیشترین حجم مبادلات غیر نفتی کشورمان شامل ۵۴ درصد از این گذرگاه رسمی به عراق صادر می‌شود، اما با بسته شدن سایر مرز‌ها و سرریز شدن کالا‌های صادراتی سایر مرز‌ها به سمت پرویزخان روز‌های بی سابقه‌ای با حجم بسیار ترافیک بالا را تجربه کرد و بار دیگر ثابت نمود که قلب تپنده صادرات ایران است و ارز آوری خوبی برای کشورمان دارد.

فرماندار قصرشیرین افزود: با وجود اینکه زیرساخت‌ها همان زیرساخت همیشگی و نیرو‌ها نیز همان نیرو‌های همیشگی فعال در مرز بودند، اما افزایش ساعات مبادلات مرزی و تلاش شبانه روزی کارکنان گمرک و دیگر دستگاه‌های اداری مستقر در مرز و همکاری خوب مجموعه هنگ مرزی باعث شد تا پرویزخان مانند همیشه بدرخشد و رکورد بالاترین حجم مبادلات را در کارنامه موفق خود داشته باشد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: اشباع ظرفیت توقفگاه‌های کامیون‌های مرز و همچنین حاشیه جاده‌های کمربندی و خسروی گواهی بر حجم بی سابقه مبادلات مرزی این شهرستان در فروردین ماه و نیمه اول اردیبهشت امسال است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار