سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در تذکر شفاهی:

مشکلات اقتصادی با صحبت و بخشنامه حل نمی‌شود/ کارمزد دفاتر املاک خارج از ضوابط است

سلیمی خطاب به دولت گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت مقابل دلال‌ها بایستید؛ مشکلات اقتصادی با بخشنامه حل نمی‌شود.

اخلال‌گر بازار خودرو را می‌شناسیم/ مشکلات اقتصادی با صحبت و بخشنامه حل نمی‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خود و در صحن علنی خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم نمی‌دانند برای مسکن‌دار شدن خود و فرزندانشان چه برنامه‌ریزی کنند. آنها با هزاران مشقت  پولی را کنار می‌گذارند تا خانه بخرند، ولی با افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن نه تنها مسکنی نمی‌توانند بخرند، بلکه با آن پول، رهن و اجاره همان خانه را هم نمی‌توانند پرداخت کنند.

او ادامه داد: کارمزد دفاتر املاک خارج از ضوابط و غیر علمی است؛ ما سه میلیون مسکن در کشور داریم و برای بخشی از مشکلات مسکن باید فکری کنیم تا مالیات و عوارض بر این مسکن‌ها وجود داشته باشد.

سلیمی به وزارت صمت تذکر داد: قیمت مایحتاج اساسی مردم مانند نان، برنج، عدس، نخود و لوبیا به طور بی رویه افزایش پیدا کرده است. شعار نظارت دادن باید عملیاتی شود. قیمت خودرو به صورت افسارگسیخته در حال افزایش است، همچنین دولت اعلام می‌کند که حباب است و اخلال‌گر را می‌شناسیم.

او با بیان اینکه ما قبلاً  شعار‌های حباب را شنیدیم، اظهار کرد: در زمینه مسکن، موبایل، ارز و طلا اعلام کردید حباب است، اما این حباب‌ها هر روز بزرگتر شد. برای جلوگیری از افزایش قیمت مقابل دلال‌ها بایستید؛ مشکلات اقتصادی با صحبت و بخشنامه حل نمی‌شود و عزم جدی و برنامه‌ریزی می‌خواهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا دفاتر و مشاوران املاک در یک معامله پوست مردم را می کنند با صرفا نوشتن یک قرارداد کلی پول به جیب می زنند و کسی هم نیست به داد مردم برسه بگه چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام . وقتی در تحریم بانکی هستی و در لیست سیاه قرار داری و تابع قوانین FATF نیستی .
آخرین اخبار