وقوع ۳۰ مورد آتش‌سوزی در منابع طبیعی فارس

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: در ۲ ماه نخست امسال ۳۰ مورد آتش‌سوزی در ۶۲ هکتار از مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس رخ داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در عرصه‌های منابع طبیعی در استان فارس، گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۰ مورد آتش‌سوزی در ۶۲ هکتار از مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس رخ داده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۶۱ مورد آتش‌سوزی در ۵۶۱ هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داده بود، گفت: امسال با توجه به بارندگی‌ها تراکم علوفه‌ها و پوشش گیاهی بیشتر شده و احتمال آتش‌سوزی بیشتر است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای کاهش خسارت ناشی از آتش‌سوزی‌ها افزود: آمادگی و همکاری خوبی میان دستگاه‌های اجرایی به ویژه در شهرستان‌ها و کانون‌های احتمالی آتش‌سوزی به وجود آمده و همین امر نیز سبب شد که خسارت در آتش‌سوزی‌های امسال زیاد نباشد.

منتصری با اشاره به شهرستان‌های درگیر آتش‌سوزی بیان کرد: تاکنون در شهر‌های کازرون، گراش، زرین دشت، لارستان، لامرد، مهر و فراشبند آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی رخ داده که در این میان شهر‌های کازرون، گراش و فراشبند بیشترین میزان آتش‌سوزی را داشته‌اند.

او با اشاره به اینکه برای کاهش خسارت به تجهیزات نیاز است، تصریح کرد: از استان و سازمان منابع طبیعی درخواست اعتبار کرده‌ایم و در صورت تخصیص این اعتبارات و مجهز شدن یگان‌های حفاظت می‌توان درصد آتش‌سوزی‌ها را کاهش داد.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس بر ضرورت وجود هواپیمای آبپاش در این استان تاکید و خاطرنشان کرد: استان فارس با توجه به سابقه‌ای که در زمینه آتش‌سوزی منابع طبیعی دارد، به هواپیمای آبپاش نیاز دارد و این موضوع می‌تواند تا حد بسیار زیادی خسارت ناشی از آتش‌سوزی را کاهش و زمان اطفای حریق را به حداقل برساند.

منتصری اظهار داشت: قابلیت تغییر در برخی از هواپیما‌ها وجود دارد که با طراحی تبدیل به هواپیمای آبپاش شود و این موضوع نیاز به یک عزم ملی دارد چراکه در سطح کشور نیز هواپیمای آبپاش وجود ندارد.

او در پایان اعلام کرد که خسارت ناشی از آتش‌سوزی در امسال و سال گذشته بیشتر متوجه علوفه‌ها و پای درختان بوده و درختان جنگلی استان خسارت جدی ندیده‌اند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.