منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس:

اسناد بالادستی متناسب با نیاز جامعه عشایر نیست

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با این اعتقاد که اسناد بالادستی متناسب با نیاز جامعه عشایر نیست، گفت: در برنامه‌ها و اسناد بالادستی مربوط به عشایر، باید آنها را در حد عظمت این جامعه بزرگ ببینیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  ابراهیم عزیزی در جمع معتمدین عشایر و ایلات شهرستان شیراز، تقویت و رشد کمی و کیفی سازمان عشایر را یک اولویت جدی دانست و اظهار کرد: منتخبین مردم در مجلس یازدهم در این خصوص عزم و اراده‌ای جدی دارند.

او با بیان اینکه نمایندگی عشایر شجاع، مومن، متدین و قهرمان یک افتخار برای منتخبین مجلس محسوب می‌شود، افزود: امروز باید توجه ویژه‌ای به حوزه عشایر در سند پیشران داشته باشیم.اگرچه اسناد بالادستی فرصت‌های خوبی در این راستا ایجاد کرده اما در حوزه اجرا نتوانسته تحقق بخش اهداف و نیازهای عشایر باشد.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم بیان کرد: پیگیری برنامه جامع خدمات فرهنگی عشایر یک ضرورت دیگر است و باید تلاش کرد یک برنامه مدون، منظم و اجرایی را در این خصوص دنبال کنیم.

عزیزی تاکید کرد: شورای عشایر کشور و استان باید با یک نگاه کاربردی مسائل را دنبال کند و در این راستا ضرورت تقویت شورای عشایر احساس می‌شود و می توان آن را یک فرصت خوب قلمداد کرد.

او همچنین گفت: سند توسعه گردشگری و بوم گردی عشایر نیز یک فرصت بی نظیر برای ایجاد اشتغال است اما متاسفانه مغفول مانده است.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با بیان اینکه اراضی مرتعی عشایر به ویژه اراضی مورد اختلاف عشایر و روستاها باید هرچه زودتر رفع تکلیف شود، افزود: اجرای قانون حمایت از توسعه و اشتغال پایدار جامعه عشایر باید به صورت جدی دنبال شود که البته در این راستا نمایندگان عزم جدی دارند.

عزیزی همچنین بیان کرد: نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند و ولایتی بر آنها ندارند لذا وکالت را قبول کرده‌اند تا خدمتی به آنها کنند.

حل مشکلات مجتمع‌های آب رسانی عشایر، چاههای آب، راهها دسترسی و ... از جمله مسائلی بود که منتخب مردم شیراز و زرقان در این نشست خواستار حل و فصل آن با یک نگاه منطقی و هوشمندانه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار