نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه الزهرا (س)

معاون آموزشی دانشگاه الزهرا (س) درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.

مهدی سیف برقی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توانایی این دانشگاه در برگزاری امتحانات به صورت مجازی، بیان کرد: به نظر می‌رسد دستورالعمل رئیس جمهور برای بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد ماه بیشتر برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی خواهد بود و بعید است که دانشگاه بتواند برای حضور تمامی دانشجویان شرایط خوابگاه و ... را فراهم کند.

او افزود: به احتمال زیاد دانشگاه الزهرا (س) بتواند برخی امتحانات محدود را به صورت حضوری برگزار کند، اما بیشتر امتحانات ما به صورت مجازی برگزار خواهد شد و برای انجام این امر تمهیدات لازم (زیر ساخت‌های شبکه و سخت افزارهای مربوطه) را اندیشیده ایم و دوره‌های آموزشی آزمون سازی را برای اساتید برگزار کرده ایم. به اساتید توصیه کرده ایم که قبل از امتحانات پایان ترم حداقل دو آزمون به صورت آزمایشی برای دانشجویان بدون در نظر گرفتن نمره برگزار شود تا افراد با این سیستم آشنا شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا(س) درباره تکلیف ترم دانشجویانی که برای دفاع از پایان نامه خود باید در اماکن حضور پیدا کنند، بیان کرد: اگر یا پایان نامه دانشجویی نیاز به پیمایش دارد (مانند دانشجویان علوم پایه که نیاز به آزمایشگاه و کارگاه دارند)، رساله آن‌ها می‌تواند با تایید استاد راهنما برای نیم سال جاری بدون احتساب حذف شود.

حضوری برگزار شدن برخی از امتحانات دانشگاه الزهرا (س) در صورت لزوم

تمهیدات لازم برای حضور دانشجویان علوم پایه در دانشگاه

سیف برقی ادامه داد: اگر دانشجویان بتوانند یا لازم باشد، این ترم از پایان نامه‌های خود دفاع کنند ما آنان را به این امر تشویق خواهیم کرد و بعد از ماه مبارک رمضان برای حضور فیزیکی رشته‌های علوم پایه و کارگاهی در دانشگاه تمهیداتی را خواهیم اندیشید. برای دانشجویانی که پیمایش دارند سازمان‌های بیرونی همزمان با بازگشایی دانشگاه ها، باز خواهند شد و فرصت تابستان را برای دفاع از پایان نامه‌های خود دارند، اما پیشنهاد ما به دانشجویان این است که ترم جاری را برای دفاع از پایان نامه‌های خود حذف نکنند؛ چرا که بحث کرونا طبق شواهد به دست آمده در این ترم محدود نمی‌شود و ممکن است ترم‌های بعدی را هم شامل شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به عدم موافقت برخی استادان برای مجازی برگزار کردن امتحانات، اظهار کرد: اگر اساتید ترجیح دهند که دانشجویان نمی‌توانند دروس آن‌ها را به صورت مجازی امتحان دهند، ما می‌توانیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بعد از بررسی دلایل موافقت نکردن استاد، امتحان همان درس را به صورت حضوری در دانشگاه برگزار کنیم.

سیف برقی درباره انواع شیوه‌های برگزاری امتحانات دانشگاه الزهرا (س) گفت: ما تقریبا انواع شیوه‌های آزمون و امتحانات را به اساتید آموزش داده ایم و چندین جلسه آموزشی هم اساتید این دانشگاه به صورت مجازی تدریس کرده اند. همچنین اعضای کارگروه الکترونیکی وزارت علوم برای الکترونیکی کردن کلاس‌ها طی چند روز گذشته دو کارگاه دانش افزایی برگزار کردند تا درباره به این روش‌ها برای دانشجویان و دانشگاه‌ها توضیح دهند.

حضوری برگزار شدن برخی از امتحانات دانشگاه الزهرا (س) در صورت لزوم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به فراهم کردن منابع پژوهشی برای دانشجویان، اظهار کرد: منابع پژوهشی در حوزه معاونت پژوهشی است که در این امر تمهیدات لازم اندیشیده شده است و بسیاری از منابع کتابخانه‌ای را به منظور مطالعه در اختیار دانشجویان قرار داده‌اند.


بیشتر بخوانید:

ارائه دروس عملی دانشگاه الزهرا در تابستان

دانشگاه الزهرا (س) جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت

امتحانات پایان ترم دانشگاه الزهرا(س) غیرحضوری برگزار می‌شود

آخرین اقدامات دانشگاه الزهرا(س) برای مقابله با ویروس کرونا

دانشگاه الزهرا (س) خوابگاه متاهلی ندارد +شرایط دریافت خوابگاه برای دانشجویان شبانه


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار