مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد:

«باغ رمضان» مخاطب زیادی جذب کرده است/ فضای مجازی باید خوراک محتوایی داشته باشد

حجازی گفت:برنامه «باغ رمضان» مخاطب زیادی جذب کرده و درخواست می کنیم فضاهای بیشتری به این برنامه ها بدهند.

حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «باغ رمضان» در اراضی عباس آباد تهران در ایام ماه مبارک رمضان میزبان مخاطبان بسیاری است اما با شیوع کرونا ساخت این برنامه متوقف شده و پای آن به فضای مجازی باز شده است.

سید محمدحسین حجازی مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،در مورد روند ساخت «باغ رمضان» گفت:بالغ بر ۵ سال است که برنامه «باغ رمضان» در اراضی عباس آباد تولید می‌شود. امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل بیماری کرونا، اصل داستان را رها نکرده ایم و ادامه کار را در فضای مجازی پیش گرفتیم.

وی گفت:حضور و فعالیت چشمگیر مردم در فضای مجازی، باعث شد تا «باغ رمضان» را در این محیط تهیه کنیم. بر همین اساس فرصت را مغتنم شمردیم و با همکاری سازمان تنظیم مقررات صداوسیما (ساترا) یک کار نو و تازه را در چهارچوب‌های تلویزیونی و با نگرشی جدید و محتوایی غنی در یک پلتفرم فضای مجازی ارائه دادیم.

حجازی بیان کرد: این کار تحت ۴ عنوان شعار مومنانه، شیک، صمیمانه و شاد ارتباط خوبی با جامعه هدف یعنی مخاطبان فضای مجازی برقرار کرده است.

وی افزود:در این برنامه افرادی را دعوت کردیم که در فضای مجازی فعالیت زیادی دارند حتی چهره‌هایی که سرشناس نیستند. مانند فردی که استندآپ کمدی بسیار خوبی در فضای مجازی دارد. حتی ما در این برنامه از مسئولانی دعوت کردیم که حضور موثری در فضای مجازی دارند.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در ادامه گفت:یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری که همواره به مسئولان گوشزد می‌کنند، فعالیت در بهبود محتوای فضای مجازی است که نقش کمرنگی در این حوزه تا به الان ایفا کرده ایم. در بعضی از مواقع، محتوا نادیده گرفته می‌شود. هدف برنامه این است که در فضای مجازی بیشتر ورود و در خصوص محتوای فضای مجازی آسیب شناسی کند.

وی بیان کرد:مردم در فضا‌های مختلف نیازمند محتوای خوب هستند. باید در این خصوص کار‌های زیادی انجام شود از این رو پیشنهاد می‌کنیم که سازمان صداوسیما به عنوان یک ارگان مهم در تولید محتوا، فضا‌های بیشتری به این نوع از برنامه‌ها بدهد.

حجازی گفت:ما در بخش‌های مختلف «باغ رمضان»، از افرادی استفاده کرده ایم که در فضای مجازی فعالیت بسیاری دارند. به عنوان مثال افرادی را برای اجرا انتخاب کردیم که در فضای مجازی فعال هستند. یا در زمینه‌ تولید برنامه، از افراد حرفه‌ای در این حوزه استفاده کردیم.

وی در خصوص استقبال مردم از این برنامه گفت:ما تا به امروز گزینه‌های زیادی برای ارتباط با مردم و مخاطبان در نظر گرفتیم و نظرات مردم را رصد می‌کنیم. در ابتدای کار،صفحه‌ ما در فضای مجازی بدون عضو بود، اما پس از گذشت ۲۳، ۲۴ روز از ساخت برنامه، بیش از صدهزار نفر در صفحه‌ برنامه عضو شدند و این نشان از پیگیری و دنبال کردن مردم است که در نتیجه وظیفه ما را در قبال مردم سنگین‌تر می‌کند.

حجازی در مورد محتوای برنامه «باغ رمضان» گفت: محتوای برنامه در روز اول تا سوم به مراتب تفاوت بسیاری کرده است. زیرا ما با رصد نظرات مردم، شناخت کافی از سلایق آن‌ها به دست آوردیم. در انتخاب محتوا، ما در ابتدا اصول حاکمیت و دغدغه‌های مردم را در نظر گرفتیم و تحت هیچ شرایطی به آنها بی توجهی نمی کنیم.

وی همچنین از اصل اعتماد سازی در فضای مجازی یاد کرد و گفت:باید در فضای مجازی به افراد دغدغه‌مند توجه ویژه‌ای شود و اعتماد را بنای کار قرار داد. در این صورت در روابط دو طرف اعتماد شکل می‌گیرد. فضای مجازی نباید صرفا اصول سرگرمی را مدنظر قرار دهد. باید خوراک محتوایی داشته باشد و فعالیت تیم‌های بسیاری را در این زمینه می‌طلبد.

قرار است ویژه برنامه «باغ رمضان» به مناسبت عید فطر با حضور یکی از خوانندگان محبوب کشور و چند مهمان ویژه برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار