تمام نکات نگهداری گل ختمی و کاشت آن را در این گزارش بخوانید

گل ختمی گیاهی زیبا و دو ساله است و شما می‌توانید در بهار آن را در گلدان کاشته و پرورش دهید.

تمام نکات درباره نگهداری گل ختمی و کاشت آنبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گل ختمی یک گیاه چندساله است که معمولا به صورت خودرو رشد کند، اما با کاشتن بذر آن در باغچه یا گلدان می‌توانید یک گلدان زیبا از گیاه ختمی را داشته باشید.

گل ختمی بومی مناطق گرم، گرمسیری استوایی و نواحی گرمسیری بین دو مدار شمال و جنوب استوا است، گیاه ختمی انواع گوناگونی دارد و گل‌های آن به رنگ صورتی، قرمز یا سفید است، این گیاه چند ساله و معمولا رشد آن تا دو سال است، بعد از آن این گیاه از بین می‌رود.

برای کاشت گل ختمی ابتدا بذر آن را تهیه و خریداری کنید، سپس یک گلدان مناسبی انتخاب کرده و بذر‌ها را با فاصله در گلدان در میان خاک قرار دهید و به روی آن خاک ریخته سپس خاک را آبیاری کرده تا مرطوب شود، گلدان را در محیطی که دارای نور کافی باشد قرار دهید.

بذر ختمی بعد از دو هفته جوانه می‌زند، برای بهبود عملکرد گل از کود‌های آلی گل استفاده و دستورالعمل استفاده از محصول را دنبال کنید. اغلب هر ۱-۲ هفته یک بار از کود گل استفاده می‌شود.

در سال اول ممکن است گل‌های گیاه ختمی رشد کند. توجه داشته باشید که این گیاه به نور آفتاب احتیاج دارد و باید به طور منظم آن را آبیاری کنید.

تمام نکات درباره نگهداری گل ختمی و کاشت آن

معمولا در فاصله بین خرداد تا شهریور گیاه ختمی گل می‌دهد، بعد از پژمرده شدن گل‌ها، آن‌ها را از شاخه جدا کنید. هم‌چنین بعد از گل‌دهی باید ساقه‌ها را هرس کنید. این کار از ریختن بذر و جوانه زدن آن‌ها در کنار بوته جلوگیری می‌کند. اما اگر می‌خواهید دانه‌ها را برای بهار آینده داشته باشید گل‌ها و چند ساقه را هرس نکنید.

بعد از پژمرده شدن گل‌ها، آن‌ها را از شاخه جدا کنید. هم‌چنین بعد از گل‌دهی باید ساقه‌ها را هرس کنید. این کار از ریختن بذر و جوانه زدن آن‌ها در کنار بوته جلوگیری می‌کند. اما اگر می‌خواهید دانه‌ها را برای بهار آینده داشته باشید گل‌ها و چند ساقه را هرس نکنید. گل‌های ختمی در فصل زمستان به خواب می‌روند. برای جلوگیری از بیماری زنگ، همه ساقه‌ها و برگ‌ها را در زمستان قطع کنید.

بیشتر بخوانید:

آیا گیاه اسطوخودوس را در خانه هم می‌توان کاشت؟

نکات مهم درباره نگهداری گیاه بنجامین در منزل

روش کاشت گیاه زنجبیل در گلدان

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، کاشت گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار