هشدار سناتور آمریکایی به صهیونیست‌ها نسبت به تبعات الحاق کرانه‌باختری

دیانا فینشتین، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا، نسبت به تبعات امنیتی الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی به صهیونیست‌ها هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیانا فینشتین، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا طی نامه‌ای به سران صهیونیستی از آن‌ها خواست تا از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی منصرف شوند. او در این نامه از صهیونیست‌ها خواسته تا از هرگونه اقدام یکجانبه‌گرایانه در خصوص کرانه باختری جلوگیری کند.

فینشتین در این نامه‌ خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، رئیس حزب آبی و سفید تاکید کرده است: «بیم آن می‌رود که هرگونه اقدام یکجانبه اسرائیل در رابطه با الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های خود، هزینه طولانی مدت برای امنیت اسرائیل در پی داشته باشد».

براساس طرح دونالد ترامپ که به معامله قرن معروف است، کرانه باختری به اراضی اشغالی الحاق خواهد شد و همچنین قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته خواهد شد.

براساس این طرح که در هشتم بهمن سال گذشته رونمایی شد، ترامپ مدعی است که به نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد. این ادعا در حالی است که این توافق کاملا صهیونیستی است و منافع فلسطینی‌ها در آن نادیده گرفته شده است.

طرح ترامپ با مخالفت گسترده سران عربی و اسلامی مواجه شده، حتی کشورهای اروپایی هم از احتمال تحریم رژیم صهیونیستی در صورت الحاق کرانه باختری خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۳۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیگ به دیگ می گوید رویت سیاه......یکجانبه گرائی که پرچم دارش خودتان هستید(نقض برجام) حالا اسرائیل زبان نفهم را به یکجانبه گرائی و گوشزد میکنید هر دو دولتی که فقط زبان زور و تهدید را درک میکنید؟!
آخرین اخبار