علی‌رغم مخالفت‌های دولت ترامپ صورت گرفت؛

تصویب بسته حمایتی ویژه کرونا در کنگره آمریکا

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بسته حمایتی ۳ تریلیون دلاری ویژه مقابله با شیوع کرونا را به رغم مخالفت‌های دولت تصویب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه بسته حمایتی ویژه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، به مبلغ ۳ تریلیون دلار را تصویب کردند.

در حالی این طرح در مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها به تصویب رسید که از سوی کاخ سفید و جمهوری خواهان مجلس سنا مورد انتقاد قرار گرفت. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این لایحه از سوی دموکرات‌ها بدون مشورت با جمهوری خواهان تدوین شده است و بنابراین احتمال رد آن از سوی مجلس سنا می‌رود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یادآور شد: ما پیشنهاد خود را روی میز قرار دادیم و آماده مذاکره هستیم. بنا به گفته پلوسی تصویب این طرح از اولویت‌های دموکرات‌های کنگره است.

بنا به گزارش‌های رسانه ای، نزدیک به یک تریلیون دلار از این بودجه به دولت‌ فدرال و ایالت‌ها تخصیص می‌یابد. همچنین در این طرح بخشی به الزام رای دهندگان ماه نوامبر در انتخابات ریاست جمهوری، برای رای دادن از طریق ارسال نامه اختصاص یافت. نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار نیز برای ارائه خدمات پستی در زمان انتخابات در نظر گرفته شد.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود در صورت تصویب این طرح، آن را وتو خواهد کرد.

در حالیکه شیوع ویروس کرونا در آمریکا از کنترل خارج شده و دولت این کشور با گذشت چند ماه هنوز موفق به مدیریت بحران ناشی از این بیماری نشده است، اما ترامپ همچنان بر بازگشایی اقتصاد این کشور اصرار دارد. رئیس جمهور آمریکا در حالی بر بازگشایی اقتصاد و کاهش محدودیت‌های اجتماعی پافشاری می‌کند که ویروس کرونا تاکنون بیش از ۸۷ هزار نفر را در این کشور به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار