حضرتی مطرح کرد؛

حقوق پرستاران امسال ۲ برابر می‌شود/ فرصت ۴ ماهه برای تعیین تکلیف تعرفه پرستاری

معاون پرستاری وزیر بهداشت از افزایش ۳۵ تا ۵۰ درصدی حقوق پرستاران در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دوران کرونا چهار هزار و ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های کشور مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بودند، اظهار کرد: طبق هماهنگی انجام شده مجوز استخدام سه هزار پرستار و ۲ هزار و ۲۸۴ پرستار قراردادی را گرفته ایم و  منتظر تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

او با اشاره به افزایش حقوق کارکنان نظام سلامت، افزود: حقوق پرستاران ۵۰ درصد و پرستاران شرکتی نیز ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

ورود قوه قضاییه به موضوع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری قانونی ۱۴ ساله بوده و این مهم نیز به تصویب رسیده ولی اجرایی نشده است، گفت: با ورود رئیس قوه قضائیه به این موضوع و تعیین مدت چهار ماهه برای بازرسی و بررسی موضوع، منتظر تعیین تکلیف این قانون هستیم.

حضرتی تصریح کرد: اواخر سال ۹۶ کارگروه تخصصی اصلاح نظام پرداخت به منظور بررسی مسائل و مشکلات نظام پرداخت پرستاران با طرح قاصدک در معاونت پرستاری تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید: 65 درصد پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا


جدا شدن اضافه کار و کارانه پرستاران از اسفندماه ۹۸

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان اینکه مهمترین تصمیم کار گروه تخصصی اصلاح نظام پرداخت، اصلاح شیوه پرداخت کارانه و اضافه‌کار کارکنان غیر پزشک بود، بیان کرد: این مهم برای اجرا به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی ابلاغ و براساس آن از ابتدای اسفندماه ۹۸ پرداخت اضافه کار و کارانه جداگانه محاسبه و پرداخت می‌شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان بیان کرد: برای پرستاران فوق العاده‌ای ویژه در نظر گرفته شده است که پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
پرستاران شرکتی مثل کارگران حقوقمون اضافه شده و ۳۵ درصدی در کار نبوده
بخدا ما هم آزمون استخدامی دادیم سال ۹۳ قرار بود استخدام بشیم مار و شرکتی کردن...
مظلوم ترین قشر درمان نیروهای شرکتی هستند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دروغ محض بقران ، ما پرستاران شرکتی حقوقمون مثل کارگری محاسبه و اضافه شده امسال ، هیچ افزایش 35 شامل حال ماها نشده
آخرین اخبار