تشکیل ۱۰۰ گشت فعال با حضور سازمان صمت خوزستان/شلوغی بازار در روز های مانده به عید فطر

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تشکیل ۱۰۰ گشت فعال با حضور این سازمان در استان برای بازرسی از اصناف خبر داد.

بهرام جباری معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص شلوغی بازار و جنب و جوش مردم در اهواز با توجه به بالا رفتن آمار دچار شدگان به ویروس کرونا در استان گفت: یکی از دلایل بالا رفتن آمار کووید ۱۹ همکاری نکردن شهروندان در برخی مسائل است.

او افزود: ستاد مبارزه با ویروس کرونا با مدیریت فرمانداری اهواز متشکل از اماکن نیرو انتظامی، بهداشت و درمان، بازرسی اداره صمت و اتاق اصناف تشکیل شده و تاکنون حدود ۱۰۰ گشت فعال در حال بازرسی از صنوف هستند.

جباری بیان کرد: این گشت‌ها در صورت رویت بازگشایی اصناف غیر ضروری فورا نسبت به بستن یا پلمب آن اقدام می‌کنند. متاسفانه در مواردی مشاهده شده است که پس از پلمب یک کسب و کار صاحب آن اقدام به بازگشایی مجدد کرده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان خوزستان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل رعایت نشدن طرح فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در چند روز اخیر شاهد افزایش مبتلایان به این ویروس بودیم که در این خصوص مقرر گردید به واحد‌های صنفی غیر ضروری که خودسرانه اقدام به بازگشایی می‌کنند، اخطار داده شود و در این رابطه گشت مشترک تشکیل گردید.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: گفتنی است طی مرحله قبل که دستور تعطیلی واحد‌های صنفی لحاظ شد حدود ۵ هزار واحد صنفی پلمب شدند.

طی روز‌های اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا در خوزستان تصاویری از حضور مردم در مکان‌های عمومی و بازار ها بدون رعایت نکات بهداشتی و خرید از مراکز و اصناف با اعتنا به جایگاه عید فطر در میان مردم استان دیده شد.

بر اساس اطلاعات علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکنون ۵ هزار و ٧٧١ تن در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده که طی ۲ روز گذشته بیش از ۹۰۰ تن بوده اند. شرهانی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه یکی از دلایل بالا رفتن آمار کرونا در استان را افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص و انجام گسترده تست در حد کشور‌های پیشرفته مانند سنگاپور و کره جنوبی عنوان کرده بود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.