انستیتو واشنگتن: حذف تدریجی مقاومت، گزینه‌ آمریکا در عراق است

انستیتو واشنگتن طی گزارشی به حضور نظامی آمریکا در عراق پرداخته و حذف تدریجی مقاومت را گزینه‌ای برای آمریکا در عراق خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اندیشکده «انستیتو واشنگتن» طی گزارشی به راهکارهای تقویت حضور نظامی آمریکا در عراق و همچنین تضعیف گروه‌های مقاومت در این کشور پرداخته است.

طی این گزارش به قلم مایکل نایتز که از سال ۲۰۰۳ در عراق حضور میدانی و با نیروهای امنیتی هم تعامل داشته می‌نویسد: «کنگره و دولت ترامپ باید به طور محرمانه بر سر قاعده‌های اساسی در مورد زمان‌بندی مناسب برای اعمال حملات بازدارنده علیه اهداف با ارزش توافق کنند، و در عین حال بی‌سروصدا تجهیزات بیشتری برای حفاظت از سربازان آمریکایی، مانند موشک‌های پاتریوت، در عراق مستقر کنند».

وی در این گزارش تاکید می‌کند که تمایل گروه‌های مقاومت عراقی به خروج نیروهای ائتلاف در عراق مربوط به ماه‌های اخیر و پس از ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی نمی‌شود و موضوعی است که از مدت‌ها قبل خواسته عمده نیروهای مقاومت عراقی از جمله گردان‌های حزب‌الله بوده است.

یکی از راهکارهای خصمانه‌ای که در این گزارش پیشنهاد شده، از بین بردن تدریجی نیروهای مقاومت حاضر در عراق است. این گزارش در ادامه ادعا می‌کند: «این کار به‌ راحتی در توان ما است و ممکن است به نتایج مهم و کاهش ماندگار نفوذ ایران در عراق منجر شود، ولی یک ریسک دارد و آن تقویت احتمالی آمریکاستیزی است».

ادعای توهم‌آلود و خصمانه این نویسنده آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که فراکسیون‌های مختلف پارلمان عراق از نخست وزیر جدید این کشور خواسته‌اند تا پرونده اخراج نظامیان آمریکایی را با قدرت پیش ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۰:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرک برامریکا مرک بر اسراییل
آخرین اخبار