تقاضای بن‌ سلمان از مصطفی الکاظمی برای میانجی‌گری در روابط ایران و عربستان

ولیعهد عربستان سعودی طی گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر جدید عراق از وی خواسته تا موضوع میانجی‌گری در روابط ریاض و تهران را از سر گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارشی که میدل ایست‌ آی آن را منتشر کرده، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان طی تماسی که اخیرا با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق داشته، از وی خواسته تا موضوع میانجی‌گری بین عربستان و ایران را مجددا در اولویت کاری خود قرار دهد.

میدل‌ ایست‌ آی به سردی اخیر روابط آمریکا و عربستان اشاره و نمونه‌هایی از این سردی روابط را ذکر کرده است. خروج یکجانبه سامانه‌های آمریکایی پاتریوت از عربستان و نشان دادن چراغ سبز به قطر برای رفع تحریم‌ها از جمله دلایلی است که بر اساس آن آل سعود در تنگنا قرار گرفته و تمایل دارد تا تنش‌های خود با ایران را کاهش دهد.

یک مقام عراقی در همین رابطه به میدل ایست‌آی گفته که از نگاه عربستان، تکیه به توانمندی آمریکا برای مقابله با ایران سیاستی شکست‌خورده است.

لزوم گفت‌وگو با ایران از سوی عربستان در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری برای آن‌ها ضروری است. عربستان در یمن کاری از پیش نبرده، متحد سابق و دیرینه خود یعنی آمریکا را همچون گذشته در راستای منافع  خود نمی‌بیند و اوضاع منطقه به ضرر او پیش می‌رود.

در همین رابطه امارات هم که واقعیت‌های منطقه خلیج فارس را فهمیده و پی برده که در برابر ایران نمی‌تواند روی آمریکا حساب باز کند،  رویه مشابه با عربستان را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممکنه حیله باشه

ایران باید شرایط سخت و محکم بذاره برای روند مذاکرات با سعودیا
قابل اعتماد نیستند وقتی به همسایه بدبخت مسلمان خودشون یمن اونقد ظلم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما علاقه ایی به رابطه با عقب مونده های سعودی نداریم
آخرین اخبار