«گابی اشکنازی» نامزد تصدی سمت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌شود

حزب آبی و سفید تصمیم دارد تا فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی را به عنوان نامزد تصدی سمت وزیر خارجه این رژیم معرفی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حزب آبی و سفید اعلام کرد که «گابی اشکنازی»، فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی، نامزد تصدی سمت وزیر خارجه این رژیم خواهد شد.

اشکنازی ۶۶ ساله از ائتلاف آبی و سفید، از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را بر عهده داشته است.

حضور اشکنازی در سمت فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با دور دوم نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو»، از سال ۲۰۰۹ بوده است.

اشکنازی امروز و پیش از معرفی شدن به عنوان نامزد تصدی سمت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، با «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، دیدار کرده است.

رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی، روز پنج‌شنبه گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را مامور تشکیل کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به تشکیل کابینه بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز، بر اساس توافق نخست‌وزیری چرخشی، رأی مثبت دادند.

بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود و بنی گانتز، رئیس حزب آبی و سفید پیشتر برای تشکیل کابینه ائتلافی در سرزمین‌های اشغالی به توافق رسیده بودند.

بیشتر بخوانید:

توافق گانتز و نتانیاهو بر سر تشکیل کابینه ائتلافی

مراسم تحلیف کابینه نتانیاهو-گانتز پنجشنبه برگزار می‌شود

در حالی که اراضی اشغالی خود را برای برگزاری انتخابات چهارم آماده می‌کرد، در آخرین لحظات توافق گانتز و نتانیاهو رسانه‌ای شد. این توافق در حالی حاصل شده که گانتز پیش از این گفته بود که به هیچ وجه حاضر نیست با فرد دروغگویی مانند نتانیاهو ائتلاف کند.

مراسم تحلیف کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، رئیس حزب آبی و سفید روز پنج‌شنبه ساعت یک بعداز ظهر، به وقت محلی، برگزار خواهد شد.

قرار بود مراسم تحلیف کابینه جدید رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه برگزار شود، اما سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در همان روز سبب موکول شدن این مراسم به روز پنج‌شنبه شد تا او هم در این مراسم حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار