انتقاد روسیه از اتهام‌زنی‌های مکرر مقامات آمریکایی

وزیر خارجه روسیه اتهام‌زنی مقامات آمریکا علیه مسکو و پکن همزمان با شیوع ویروس کرونا را بی‌پایه و اساس خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بی‌اساس خواندن اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه مسکو و پکن، تحریم‌های یکجانبه را تنها مانعی بر سر راه کمک‌های بشردوستانه در بحبوحه همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ دانست.

لاوروف در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای گفت نکته قابل ذکر این است که همکاران آمریکایی ما و متحدان آن همچنان تلاش می‌کنند تا تقابل (بین کشورها) را برانگیزند و از وضعیت فعلی برای تحمیل دیدگاه‌های خود نسبت به نظام آینده جهانی، که مدعی هستند بر مبنای قوانین است، بهره می‌گیرند.

وزیر خارجه روسیه افزود همانطور که می‌دانید آن‌ها همان کسانی هستند که این قوانین را بوجود آورده‌اند و ادعا‌های بی اساس علیه چین و روسیه مطرح می‌کنند. آن‌ها درخواست‌ها برای تعلیق تحریم‌های یکجانبه در بحبوحه مبارزه با شیوع ویروس کرونا را نادیده می‌گیرند، تحریم‌هایی که مانع ارائه کمک‌های بشردوستانه، دارو، تجهیزات و مواد غذایی می‌شوند.

لاوروف همچنین از اقدام واشنگتن برای اعمال فشار بر کشور‌هایی که سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کنند و نیز اتهام زنی‌های آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد.

اوایل این هفته گروهی از سناتور‌های آمریکایی اعلام کردند پیش نویس قانونی را به کنگره ارائه کردند که بر مبنای آن به رئیس جمهور برای اعمال تحریم علیه چین، در صورت امتناع این کشور از ارائه گزارش جامع در خصوص شیوع ویروس کووید-۱۹ در ووهان، اختیار می‌دهد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزرات خارجه چین امروز چهارشنبه مخالفت دولت پکن با لایحه پیشنهادی سناتور‌های آمریکایی علیه این کشور را اعلام کرد.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: «این لایحه آمریکایی‌ها به شدت مردود تلقی می‌شود. آن‌ها قصد دارند با پیش‌داوری درباره چین حقایق را نادیده بگیرند و ناکارآمدی در مقابله با شیوع ویروس کرونا را از چین بدانند. این امکان‌پذیر نیست و ما انتقاد بسیار شدیدی به این رفتار آن‌ها داریم.»

دولت آمریکا برای فرار از فشار انتقادات نسبت به سوء مدیریت خود در مواجهه با شیوع ویروس کرونا، چین را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار