جهش صادرات لازمه جهش تولید

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت:جهش صادرات لازمه جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در جلسه توسعه تجارت استان اظهار داشت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری که امسال را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری فرموده اند، برای رسیدن به هدف مطلوب و مد نظر باید صادرات تولیدات داخلی که لازمه تولید است جهش یابد و لازمه جهش تولید جهش صادرات کالا های غیر نفتی است.

او افزود: با توجه به اینکه از اواخرسال گذشته شیوع کرونا ویروس در جهان اکثریت مرزها را بست و تبادلات ورودی و خروج کالاها را با مشکل مواجه ساخت، صادرات و واردات کالا به کشورمان نیز تا حدودی کاهش یافت ولی خوشبختانه با مذاکراتی که با کشور های همسایه انجام شد مراحل صادرات و واردات به روال عادی بر می گردد.

بابایی اضافه کرد: با توجه به استقرار جغرافیای کشور در مسیر کریدور شرق به غربی این موقعیت برای کشور یک امتیاز محسوب می شود و به دلیل اینکه یک پنجم پایانه های مرزی کشور در استان آذربایجان غربی مسقر شده بخصوص مرز بین کشور های ترکیه،آذربایجان و ارمنستان که دروازه ورود آسیا به اروپا محسوب می شود باید از این موقعیت نهایت استفاده را برد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: قرار گرفت استان در دروازه ورود به اروپا بهترین مزیت برای رسیدن به اهداف جهش صادراتی و در نتیجه آن جهش تولید است که لازمه آن ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز برای صادرات با حجم بالا می باشد.

بابایی عنوان کرد: با توجه به عضویت کشور در اتحادیه اوراسیا و دسترسی از مرزهای استان به کشور های عضو، آذربایجان غربی می تواند در عملی شدن تعهدات کشور، توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی و تبیدیل استان به کاریدور تجاری و صادراتی نقش بسزایی ایفا کند و ارزش افزود زیادی برای استان ایجاد کند.

انتهای پیام/ن م

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.