جزای نقدی ۹۳۰ میلیون ریالی برای قاچاق سیگار

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از جزای نقدی ۹۳ میلیون تومان قاچاقچی سیگار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید نجیم حسینی مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: فردیکه در محور مریوان- سنندج ۲۰۰ هزار نخ سیگار را قاچاق حمل کرده بود علاوه بر ضبط کالا‌ها به پرداخت مبلغ ۹۳ میلیون تومان ‏جزای نقدی محکوم شد. ‏

او با اشاره به اینکه ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی استان کردستان در پی کسب خبر از منابع واصله پس استقرار در مسیر مریوان- سنندج موفق شدند پس از چندین ساعت کنترل نامحسوس یک دستگاه پراید نقره‌‍‌ای را بازرسی کنند، افزود: از این خودرو پس از نفتیش و بازرسی تعداد ۲۰۰ هزار نخ سیگار خارجی وینیستون دونخ آبی و نقره‌ای کشف و ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان خاطرنشان کرد: با ارجاع پرونده به شعبه چهارم ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان سنندج پس از اخذ استعلامات قیمت ارزش کل بار قاچاق مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال ارزیابی شد.

حسینی یادآور شد: در این راستا قاضی پرونده با توجه به نحوه اظهارات و کیفیات دفاع متهم، اقرار وی به ارتکاب اتهام انتسابی و اعتراف به حمل کالا‌های قاچاق و ... در محدوده بند ب ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز متخلف را علاوه بر ضبط کالا‌ها به پرداخت مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

۸۰ میلیون ریال جزای نقدی برای خودروی متهم

او اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه خودرو حامل بار به شخص دیگری غیر از محکوم تعلق داشت و علم و اطلاع ایشان از فعل قاچاق احراز نشد ضمن استرداد خودرو به وی مبلغ ۸۰ میلیون ریال معادل ارزش خودرو به جزای نقدی متخلف اضافه شد.

حسینی با اشاره به مجموع جزای نقدی فرد قاچاقچی عنوان کرد: بنابراین متهم در مجموع علاوه بر ضبط کالا‌ها به پرداخت ۹۳۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان تصریح کرد: با توجه به عدم اعتراض متهم به رای شعبه بدوی و انقضای مدت اعتراض رای صادره قطعی و لازم‌الاجرا است.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.