ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

معرفی برگزیدگان جشنواره ادبی خاتم/ شاعران امسال توفیق حضور در محضر رهبر انقلاب را نیافتند

برگزیدگان جشنواره خاتم هفته گذشته در مراسمی بدون حضور شرکت‌کنندگان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته اتفاقاتی در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آن‌ها اشاره می‌شود:

برگزیدگان جشنواره خاتم معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره خاتم در دفتر نشر فرهنگ اسلامی با حضور علی اکبر اشعری رئیس جشنواره خاتم، مجید قیصری دبیر جشنواره و مصطفی رحماندوست داور بخش کودک و نوجوان جشنواره خاتم، بدون حضور شرکت کنندگان برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا سنگری رئیس هیئت علمی جشنواره خاتم در خصوص این رویداد ادبی گفت: در این سال‌ها داستان‌هایی در خصوص پیامبر اکرم نوشته شد. این جریان که به بالندگی و شکوفایی رسیده است، بخشی از ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال را در بر می‌گیرد. امسال برگزاری اختتامیه جشنواره خاتم با ماه نزول قرآن همراه شد. خداوند در قرآن می‌فرماید: پیامبر برای شما اسوه است. پیامبر عزیز و بزرگوار نمونه و الگویی برای خط سیر و زندگی ماست که می‌تواند ما را به زیباترین زیست برساند. هیچ کس نیست که به دنبال الگو نباشد.

شرح ۵۰۰ روز اسارت استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا

کتاب «از شریف تا لس آنجلس»، به قلم پرویز سعادتی حاصل چندین ساعت مصاحبه و تحقیق نگارنده با استادی است که به اتهام نقض قوانین آمریکا ۵۰۰ روز در این کشور اسیر بود.

راوی در مقدمه این کتاب نوشته: «زندانی شدن یک استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی در یک کشور بیگانه تا آنجا که من می‌دانم قبل از دستگیری من رخ نداده بود. به ویژه زندانی در زندان بزرگترین قدرت اهریمنی دنیا. این رخداد حتی تصورش هم به ذهن همکاران ما خطور نمی‌کرد. پس از آزادی از زندان و اسارت، خیلی از همکاران و نیز برخی از رجال سیاسی کشور توصیه کردند شرح این دوران زندان و اسارت را بنویسم تا علاوه بر اینکه در تاریخ باقی بماند، برای اساتید دیگر مفید باشد و با مطالعه و آگاهی از آن آمادگی برای وقوع چنین رخداد و یا اقدامات پیشگیرانه را برای آن تدبیر کنند.»

برپایی وعده سالانه دیدار شاعران با رهبر انقلاب در حوزه هنری

تازه‌ترین نشست «دیدار ماه» با اجرای مرتضی امیری‌اسفندقه که به‌جای مراسم شعرخوانی شاعران که هر سال در محضر رهبر انقلاب در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شد، به میزبانی حوزه هنری و با حضور جمعی از شعرا و برخی از مدیران حوزه هنری از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، محمد حمزه‌زاده، عباس حسین‌نژاد، محمد زرویی، مجدالدین معلمی، عباس محمدی، عبدالحمید قره‌داغی، علی فروزان‌فر، حیدر ایمنی و برخی از مدیران ستادی حوزه هنری برپا و به‌صورت زنده و مستقیم ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه چهار سیما جمعه شب ۱۹ اردیبهشت‌ماه مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان پخش شد.

آخرین خبر‌ها از اختتامیه بخش ویژه جشنواره بین‌المللی شعر فجر

غلامرضا طریقی دبیر بخش ویژه جشنواره بین المللی شعر فجر، در خصوص برگزاری اختتامیه این جشنواره ادبی گفت: قرار بود اختتامیه بخش ویژه جشنواره بین المللی شعر فجر در اسفندماه سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور معلق ماند. تا زمانی که شرایط مناسب اجتماعی برای برگزاری آن فراهم نشود، مراسم اختتامیه بخش ویژه جشنواره بین المللی شعر فجر برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار