سوریه اقدامات تروریستی آمریکا علیه دولت ونزوئلا را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام همبستگی با دولت قانونی ونزوئلا، تلاش ناکام آمریکا برای اقدام تروریستی در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه اقدام مداخله جویانه آمریکا برای اقدام تروریستی علیه دولت قانونی ونزوئلا را به شدت محکوم کرد.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام همبستگی دولت دمشق با ونزوئلا و رئیس جمهور قانونی آن برای مقابله با توطئه‌های آمریکا، تلاش نافرجام واشنگتن برای طراحی اقدامات تروریستی در این کشور آمریکای لاتین را محکوم کرد.

این منبع وزارت خارجه سوریه اقدامات اخیر آمریکا را در راستای توطئه‌های پیشین آن، نقض حاکمیت کاراکاس و مداخله در امور داخلی این کشور دانست. این منبع وزارت خارجه سوریه همچنین خواستار توقف اقدامات مداخله جویانه آمریکا در خاک ونزوئلا شد.

روز یکشنبه گذشته یک گروه از افراد مسلح تلاش کردند عملیاتی را در ونزوئلا به اجرا درآورند. با این حال، این عملیات با هوشیاری نیرو‌های امنیتی ونزوئلا با شکست مواجه شد. گودرو، یک نظامی سابق نیرو‌های ویژه آمریکا و یک نظامی سابق ارتش ونزوئلا مسئولیت این عملیات شکست خورده را پذیرفتند.

در حالی که آمریکا هرگونه دست داشتن در این عملیات نافرجام را تکذیب می‌کند، وزیر ارتباطات ونزوئلا روز جمعه فایلی صوتی را منتشر کرد که در آن گوایدو با گودرو درباره عملیاتی موسوم به گیدون در سوم ماه می‌ صحبت می‌کند که با هدف سرنگونی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا طراحی شده است.

پیشتر خوآن خوسه رِندُن، یکی از مشاوران خوآن گوایدو اذعان کرد قراردادی برای حمله به ونزوئلا امضا کرده و پرداختی نیز به انجام رسانده است. روز جمعه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با تکرار این ادعا که دولت او هیچ نقشی در کودتای نافرجام اخیر در ونزوئلا نداشته، گفت: اگر قرار بود ما در این کشور اقدامی انجام دهیم، ترجیحم این بود که حمله نظامی مستقیم صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار